برهم صالح خطاب به وزیر خارجه آمریکا:

بجای تنش‌آفرینی گفت‌وگو کنید

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۶:۰۱:۱۴
کد خبر: ۹۰۲۰۶۳
بجای تنش‌آفرینی گفت‌وگو کنید
رییس جمهوری عراق خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک گفت که راه حل مشکلات منطقه خاورمیانه، گفت‌وگو به جای تنش زایی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از این دیدار اضافه کرد که «برهم صالح»  در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت اجتناب از تنش آفرینی و جنگ و تکیه بر گفت وگو برای حل مشکلات و حفاظت از ثبات در منطقه تاکید کرد.

به نوشته بیانیه، صالح همچنین خواستار تمرکز بر تکمیل رویه مبارزه با تروریسم برای ایجاد امنیت و صلح بین المللی شد.

در این دیدار دو طرف راهکار مناسبات دو جانبه بین دو کشور و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بحث و گفت وگو کردند.

رییس جمهور عراق به منظور مشارکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و وزیران امور خارجه، برنامه ریزی و رییس کمیته امور زنان او را در این سفر همراهی می کنند.

صالح همچنین در حاشیه این اجلاس با امیر کویت که در حال حاضر برای درمان در آمریکا به سر می برد دیدار و از سلامت «صباح الاحمد الصباح» اطمینان حاصل کرد.

رییس جمهوری عراق همچنین در دیدار با «کلاوس شواب» رییس مجمع جهانی اقتصاد بر ضرورت ایجاد یک ساختار جدید اقتصادی در منطقه در حمایت از آشتی ملی در بین کشورهای منطقه تاکید کرد.

صالح همچنین در یک دیدار سه جانبه با ملک «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر نیز بر ضروت خط مشی گفت وگو بین دوستان و همسایگان به منظور ممانعت از تنش آفرینی ها و حل و فصل بحران قبل از وقوع آنها تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز