پس از گذشت چهار ماه؛

شرکت «رلاینس» هند واردات نفت از ونزوئلا را از سر می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۱:۵۲:۵۴
کد خبر: ۹۰۹۸۶۶
شرکت «رلاینس» هند واردات نفت از ونزوئلا را از سر می‌گیرد
شرکت «رلاینس» هند پس از گذشت چهار ماه از توقف واردات نفت از ونزوئلا، تصمیم گرفته است که در ماه جاری خرید نفت از این کشور را از سر بگیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشریه "اکونومیک تایمز" روز پنجشنبه به نقل از یک سخنگوی این شرکت نوشت: پالایشگاه رلاینس در چند ماه گذشته به  ونزوئلا سوخت صادر می‌کرد. این صادرات شامل تحریم‌های امریکا نمی شد. اکنون شرکت رلاینس نیز می تواند در مقابل از ونزوئلا نفت وارد کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت "رفینیتیو آیکون" در حالی که شرکت ملی نفت چین و واحدهای وابسته به آن از ماه اوت (مرداد) واردات نفت از ونزوئلا را متوقف کردند، سایر شرکت‌ها از جمله رلاینس هند، نفت ونزوئلا را از طریق شرکت "روس نفت" روسیه خریداری کرده اند.

شرکت رلاینس به نفت سنگین و ترش ونزوئلا احتیاج دارد زیرا پالایشگاه های آن برای پالایش این نوع نفت تنظیم شده اند. تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، شرایط را برای پالایشگاه ها جهت تامین نفت با کیفیت مشابه سخت تر کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت رلاینس در ماه جاری دو نفتکش بزرگ را  برای بارگیری نفت به ونزوئلا اعزام کرده است. بازار هند برای ونزوئلا اهمیت زیادی دارد زیرا این کشور دومین مشتری بزرگ نفتی برای کاراکاس محسوب می شود.

نظر شما