در باکو؛

حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات اسرائیل شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۹:۲۷:۲۰
کد خبر: ۹۱۵۶۹۷
حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات اسرائیل شد
«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار تحرک فوری جنبش عدم تعهد علیه جنایات اسرائیل شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از شرکت کنندگان در هجدهمین نشست سران عدم تعهد در باکوـ پایتخت آذربایجان ـ درخواست کرد دست به تحرکی فوری علیه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی زده و موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ کنند.

وی بر اهمیت نقش نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از مسائل و قضایای عادلانه و در راس آن مساله فلسطین و دفاع از حقوق ملت‌ها و مبارزات آنها علیه استعمار و اشغالگری در راه رسیدن به آزادی و تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

الرشق اشاره کرد که جنبش متبوعش نقش و جایگاه این نهادها را در سایه جانبداری علنی آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و برنامه‌های آن بسیار مهم می‌داند.

وی ضمن تمجید از کشور آذربایجان به خاطر میزبانی نشست سران عدم تعهد، از این کشور به خاطر مواضعش در حمایت از مساله فلسطین و مبارزات فلسطینیان تقدیر و تشکر کرد.

عزت الرشق تاکید کرد که در این اجلاس باید قطعنامه‌هایی در حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن در مسیر آزادسازی سرزمین و مقدسات خود و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف صادر شود.

حماس این اجلاس را فرصتی مناسب برای اتخاذ مواضع قاطع و فوری علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

الرشق تاکید کرد که کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و در راس آن مسجد مبارک الاقصی باید به مسئولیت‌های تاریخی خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز