در سایه کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا؛

قیمت نفت با امید به توافق تجاری آمریکا و چین افزایش داشت

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۱:۲۶:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۴۰۹
قیمت نفت با امید به توافق تجاری آمریکا و چین افزایش داشت
قیمت نفت در سایه کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و همچنین پررنگ شدن امید برای دستیابی به توافقی بین آمریکا و چین در هفته گذشته افزایش پیدا کرد تا آنجا که رشد قیمت این هفته، بهترین رشد هفتگی در یک ماه گذشته برای طلای سیاه به شمار می‌آید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قیمت نفت که تحت تاثیر عوامل اقتصادی چند هفته‌ای را با کاهش قیمت همراه بود، ‌در پایان این هفته در سایه کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و تقویت احتمال توافق تجاری بین آمریکا و چین، ‌ به کانال ۶۰ دلاری بازگشت.

بر این اساس نفت برنت با رشد ۳.۸ درصدی از ۵۹ دلار و ۴۲ سنت ابتدای هفته به ۶۱ دلار و ۷۳ سنت در پایان معاملات روز جمعه افزایش پیدا کرد.

نفت شاخص آمریکا نیز رشدی ۵ درصدی را به ثبت رساند و حدود سه دلار بالا رفت. با این رشد، نفت شاخص آمریکا ۵۶ دلار و ۶۶ سنت قیمت خورد.

این رشد قدرتمند هفتگی قیمت، با کاهش غیرمنتظره ۱.۷ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا، تقویت شده است. همچنین این هفته با نشانه‌هایی از بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و احتمال بهبود تقاضای نفت، قیمت‌های نفت بهبود یافتند تا آنجا که به نظر می‌رسد چین و آمریکا به نهایی کردن فاز اول توافق تجاری خود نزدیک می‌شوند.

نظر شما