در توئیتی؛

انور قرقاش به اظهارات «چاووش اوغلو» در انتقاد از ابوظبی واکنش نشان داد

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۱۱:۵۴:۲۵
کد خبر: ۹۱۸۲۰۷
انور قرقاش به اظهارات «چاووش اوغلو» در انتقاد از  ابوظبی واکنش نشان داد
وزیر مشاور در امور خارجه امارات به اظهارات «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در انتقاد از ریاض و ابوظبی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که کشورش با «درایت و کیاست» روابط خود با ترکیه را رهبری می‌کند.

اظهارات قرقاش واکنشی است به اظهارات اخیر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود «علت واقعی نارضایتی ریاض و ابوظبی از آنکارا این است که ترکیه بیشتر از این دو کشور به امور امت اسلامی اهتمام دارد.»

چاووش اوغلو گفت که امارات بر اردن و فلسطینیان به منظور سکوت در برابر حوادث قدس اشغالی اعمال فشار می‌کند و به «محمد دحلان» تروریست و مزدور اسرائیلی و از رهبران سابق جنبش فتح، پناه داده است.

قرقاش در واکنش به این سخنان چاووش اوغلو در صفحه توئیتر خود نوشت: «گزیده‌هایی از مصاحبه مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در یکی از برنامه‌های شبکه قطری الجزیره را مشاهده کردم، آنچه دیدم اعتقاد مرا به این موضوع که ما روابط خود با آنکارا را با درایت و کیاست و بسیار بهتر از روابط ترکیه با جهان عرب مدیریت می‌کنیم، بیشتر کرد.»

از خرداد ۹۶ در پی قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر، روابط دوحه و آنکارا گسترش یافته و همین مسئله اختلافات چهار کشور عربی با ترکیه را تشدید کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز