آمریکا از فناوری های چینی و روسی در ساخت کشتی های جنگی استفاده می‌کند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۹:۳۱:۲۹
کد خبر: ۹۲۰۹۸۶
آمریکا از فناوری های چینی و روسی در ساخت کشتی های جنگی استفاده می‌کند
«ریچارد اسپنسر» وزیر مشاور نیروی دریایی آمریکا از استفاده فناوری های پیشرفته نظامی روسیه و چین در کشتی های جنگی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسپنسر در گفت وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفته، آمریکا از تجهیزات بسیار دقیق و پیشرفته وارداتی از کشورهای روسیه و چین برای ساخت کشتی های جنگی استفاده می کند.

وزیر مشاور نیروی دریایی آمریکا همچنین از مقام های کشورش خواسته تا از قطعات مهم و حساسی که این کشورها تولید می کنند برای کشتی های جنگی آمریکایی استفاده نکنند.

روزنامه فایننشال تایمز در ادامه نوشته است، که استفاده آمریکا از فناوری های نظامی از کشورهای خارجی نشان می دهد که اقتصاد این کشور همچنان به جهان وابسته است و نمی توان گفت که این کشور تمایل دارد تا رابطه اقتصادیش را با جهان قطع کند.

این خبر درحالی منتشر شده که پیش تر روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته بود که هکرهای چینی چندین سال است که نیروی دریایی آمریکا و شرکای این کشور را در محاصره سایبری قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، هکرهای چینی علاوه بر رخنه اطلاعاتی توانسته اند به برخی از تاسیسات دریایی آمریکا آسیب وارد کنند.

یک افسر نیروی دریایی آمریکا به وال‌استریت ژورنال گفته، ما در محاصره سایبری چینی‌ها قرار داریم و اگر با این ویروس مقابله نکنیم از بین می رویم.

نظر شما