نماینده آیت‌الله سیستانی در بحرین:

مقابله با معامله قرن وظیفه شرعی است

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۸:۵۲:۵۵
کد خبر: ۹۶۱۸۶۵
مقابله با معامله قرن وظیفه شرعی است
آیت‌الله " سید عبدالله الغریفی " نماینده آیت‌الله سیستانی در بحرین، مقابله با معامله قرن را وظیفه شرعی مسلمانان دانست و افزود: این طرح دارای بدترین گزینه‌ و خطرناکترین چشم اندازها است که تجاوز و غصب سرزمین‌های فلسطین را به صورت وسیع قانونی می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پایگاه اطلاع رسانی المراه بحرین روز شنبه به نقل از این روحانی برجسته بحرینی اضافه کرد: آرمان‌های فلسطین نباید در میان امت عربی و اسلامی تغییر کند و مسئله فلسطین باید در وجدان عرب‌ها و امت اسلامی و در همه امور دینی، سیاسی و فعالیت‌ها زنده بماند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید با قاطعیت این طرح را رد کنند، افزود: قدس  پایتخت مردم فلسطین است و باید به عنوان پایتخت فلسطین باقی بماند و این یک مسیر تاریخی و گزینه همه فرزندان فلسطین، اعراب و مسلمانان است.

نماینده آیت‌الله سیستانی در بحرین تصریح کرد: فرزندان فلسطین باید به سرزمین خود بازگردند و کشورها در این امر باید مشارکت کنند.

آیت‌الله الغریفی اظهار کرد: از بین بردن هریک از این آرمان‌ها، توطئه‌ای خطرناک برای مسئله فلسطین است.

وی افزود: معامله قرن قصد دارد آرمان‌ها و مسئله بزرگ فلسطین را از بین ببرد و آن را از اندیشه مسلمانان جدا و زمینه یهودی سازی قدس را فراهم کند.

وی گفت، آنها طرحی را برای مسدود کردن راه بازگشت فلسطینی‌ها به بیت‌المقدس ایجاد می‌کنند.  

رییس جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸، برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی آوارگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌باشد.

این طرح هم‌چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز