استعفای رئیس بانک کردیت سوئیس به دلیل جاسوسی

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۹:۱۰:۴۶
کد خبر: ۹۶۱۸۷۲
استعفای رئیس بانک کردیت سوئیس به دلیل جاسوسی
مدیرعامل بانک چندملیتی «کردیت سوئیس» به دنبال افشای رسوایی جاسوسی روز شنبه مجبور شد از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، "تیجان تیام" مدیرعامل بانک چند ملیتی "کردیت سوئیس" از سمت خود کناره گیری کرد.

 این تصمیم در پی نشست مجمع هیات مدیره این بانک در زوریخ اعلام شد.

ماه سپتامبر (شهریور- مهر) گذشته برخی رسانه‌های سوئیسی اعلام کردند، اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد مدیر جدید بانک کردیت سوئیس از "اقبال خان" مدیر سابق بخش بین‌الملل این بانک جاسوسی کرده است.

به دنبال انتشار این خبر در روزنامه‌های سوئیس، بانک کردیت اعلام کرد که تحقیقات جامعی را در این باره آغاز خواهد کرد. در ابتدای ماه اکتبر (مهر- آبان) پیر اولیویه بوئه، مدیر اجرایی وقت بانک از سمت خود استعفا کرد.

بنابر گزارش هیات تحقیق در مورد بوئه وی که به عنوان دست راست تیجان تیام مدیرعامل بانک شناخته می‌شد، بدون اینکه مقام مافوق خود را مطلع کند شخصا دستور جاسوسی از مقام سابق را داده است.

در ماه دسامبر و در پی افشاگری رسانه‌ها، بانک کردیت سوئیس جاسوسی از مدیر سابق بخش کارگزینی خود را نیز تایید کرد. همچنین این بانک اذعان کرد که نهاد محیط زیستی «صلح سبز» را زیر نظر داشته تا بتواند زودتر از اقدامات آتی‌ آن بر ضد خود مطلع شود.

تیام در بیانیه استعفای خود گفته است که از موارد جاسوسی از مدیران سابق اطلاع نداشته، با این حال گفته « از آنچه روی داده است و نباید هرگز روی می‌داد، متاسف است».

 تیام از سال ۲۰۱۵ مدیرعاملی بانک کردیت سوئیس را برعهده داشت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز