آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات در چین

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۹:۲۲:۱۲
کد خبر: ۹۶۲۵۵۰
آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات در چین
تلویزیون چین گزارش کرد که از زمان شیوع ویروس کرونا شماری از شرکت های این کشور و نهادهای تحقیقاتی و پزشکی کار روی ساخت واکسن متمرکز شده اند و هم اکنون کار آزمایش واکسن تولیدی روی حیوانات شروع شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گزارش ها حاکی است که این واکسن را دانشگاه تونگجی و بیمارستان شرق شانگهای تولید کرده اند و از روز یکشنبه آزمایش آن روی موش ها شروع شده است.

لیو جونگمین رییس این بیمارستان در مصاحبه با تلویزیون چین خاطر نشان کرد که در مرحله اول واکسن روی ۱۰۰ موش آزمایش می شود.

وی تصریح کرد که در مرحله بعدی آزمایش روی حیوانات بزرگتری چون میمون انجام می شود تا بر اساس داده های دریافتی و نتایج آزمایشگاهی ، استفاده از واکسن روی بیماران آغاز شود.

این پزشک چینی گفت که استفاده از نمونه های واکسن تولید شده در شهر شانگهای واقع در شرق چین در مرکز پیشگیری از بیماری ها و نهاد تولید دارو در چین نیز شروع شده است.

او از این واکسن با نام ام آر ان آ نام برد و گفت که از مزیت های آن این است که با سرعت قابلیت تولید دارد و نتایج آن می توان برای درمان بسیار قوی و موثر باشد.

گزارش ها حاکی است که دهها شرکت و موسسه تحقیقاتی در چین و دیگر کشورهای دنیا سرمایه گذاری کلانی برای تولید واکسن برای درمان ویروس کرونا کرده اند.

اگر واکسن مورد نظر ساخت چین روی حیوانات نتایج موثری داشته باشد آن زمان استفاده کلینکی از آن روی بیماران در اوایل ماه آوریل شروع خواهد شد.

لی که چیانگ نخست وزیر چین به همه موسسات تحقیقاتی و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین دستور داده است تا بسرعت دارو و واکسن این ویروس را تهیه کنند.

او به دنبال بازدید از شماری مراکز پزشکی کشور گفت که باید با شماری از کسانی که به ویروس مبتلا شده اند ارتباط برقرار کرد تا مشخص شود نحوه ابتلای آنها چگونه بوده است تا با این اطلاعات بتوان راه های موثرتری برای پیشگیری و درمان پیدا کرد.

در تحولی دیگر سازمان بهداشت جهانی از اعزام یک تیم از کارشناسان به چین برای بررسی وضعیت شیوع بیماری اعزام کرده است.

این سازمان تصریح کرده است که شماری از مبتلایان که تعداد آنها کمتر از ۱۰۰ نفر است هیچ سفری به چین نداشته اند و باید مشخص کرد آنها چطور به ویروس آلوده شده اند تا بتوان از امکان شیوع گسترده کرونا در دیگر کشورها پیشگیری کرد.

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه چین از مرگ ۹۷ نفر دیگر براثر آلودگی کرونا خبر داد که بالاترین رقم فوتی ها از زمان شیوع بیماری در یک ماه گذشته است.

آمارها نشان می دهد که تاکنون ۴۰ هزار و ۵۵۴ نفر در سطح جهان به کرونا آلوده شده اند که ۴۰ هزار و ۱۷۱ نفر از آنها در چین هستند و شمار فوتی ها به ۹۱۰ نفر رسیده اند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز