انتقاد نشریه چینی به تخریب های پمپئو علیه چین در شرایط مبارزه با کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۹۶۲۵۸۸
انتقاد نشریه چینی به تخریب های پمپئو علیه چین در شرایط مبارزه با کرونا
یک رسانه چینی روز دوشنبه گزارش کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا فردی متقلب و دروغگو و حلیه گر است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گلوبال تایمز درگزارش خود آورده است که وزیر خارجه آمریکا حتی در این شرایط که چین بر مبارزه با ویروس کرونا متمرکز شده است ، دست از حملات خود به چین با برچسب های دروغین و فریبکارانه بر نمی دارد.

گزارش با اشاره به اینکه پمپئو از همه ایالت های آمریکا خواسته است تا مراقب جاسوسی های چین و نوع ارتباط با این کشور باشند ، می نویسد : وزیر خارجه آمریکا رویارویی چین و آمریکا را به سطوح محلی رسانده است و حتی ایالت های خودمختار آمریکا را برای حرف شنوی از خود تحت فشار می گذارد.

گلوبال تایمز ادامه می دهد که وزیر خارجه فعلی آمریکا و رییس سابق سازمان سیا ظاهرا هنوز هم در همان منصب فعال است و به دروغگویی و فریبکاری و دزدیدن اسرار و اسناد خو گرفته است.

روزنامه چینی نوشت که شماری از این ایالت ها که نمی خواهند پیروی کننده راهبردهای دولت فدرال باشند دارای روابط بسیار دوستانه و ارتباطات گسترده با این کشور هستند ولی وزیر خارجه آمریکا از آنها می خواهد در ارتباط با چین هوشیار باشند.

نشریه تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا در هر جایی سخنرانی می کند فقط با این عبارات که چین بد است و باید در ارتباط با این کشور هوشیار بود ، دیگران را خطاب قرار می دهد. او هنوز هم با لنز رییس سازمان سیا به مناسبات نگاه می کند و می کوشد تا مانع همکاری کشورهای دیگر و حتی ایالات آمریکا با چین شود.

گلوبال تایمز با اشاره به اینکه فکر پمپئو مملو از دسیسه های سیاسی کثیف است ، می نویسد: او فکر می کند که همه دانشجویان و محققان چینی جاسوسی هستند و در نقش مامور چین در آمریکا فعالیت می کنند.

این روزنامه اضافه کرد که هر کسی که کمی درایت بخرج دهد متوجه مزخرف گویی های وزیر خارجه آمریکا و اتهامات بی اساس او به چین و تلاش او برای تفرقه افکنی بین چین و دیگر کشورها می شود و امروز حتی متحدان آمریکا هم از چنین راهبردهایی پیروی نمی کنند.

نشریه چینی نوشت که ما قادر به بستن دهان وزیر خارجه آمریکا نیستیم اما می توانیم به مسیر رشد و توسعه خود ادامه دهیم و به همین طریق از تیررس حملات و اتهامات دروغین او دور خواهیم شد.

نظر شما