ابراهیم نکو در گفت و گو با برنا:

غیبت های غیر موجه نمایندگان به منافع مردم و کشور لطمه می زند

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۵:۲۹:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۱۰۸
غیبت های غیر موجه نمایندگان به منافع مردم و کشور لطمه می زند
باید طرح و یا ماده ای قانونی به صورت کامل طراحی شود تا بتواند ضرورت های عدم حضور نمایندگان را تشخیص دهد و از غیبت های غیرموجه جلوگیری کند.

اید حداقل برای دوره بعدی مجلس قانونی تصویب شود که بتواند از این گونه غیبت ها جلوگیری کند. برخی سفرها با این حجم در این شرایط واقعا غیرضروری به نظر می رسد، مثلا سفر یک گروه دوستی به دیگر کشورها در شرایط فعلی به صلاح مملکت نخواهد بود.


ابراهیم نکو، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص غیبت های اخیر نمایندگان مجلس در جلسات گفت: ما باید توجه داشته باشیم که در مجلس حتی یک رای هم بسیار موثر است و می تواند قانونی را تصویب و یا رد کند و چه بسا اگر فردی در مجلس حضور داشته باشد می تواند نقش موثری در تصویب قانون، لایحه و حتی فوریت طرحی داشته باشد و همان طور که همگان آگاهی دارند اثرات قوانین تصویب شده در مجلس به صورت مستقیم بر سرنوشت کشور و مردم اثر خواهد گذاشت .

وی افزود: غیبت نمایندگان مجلس را می توانیم در سه دسته تقسیم بندی کنیم؛ اول کسانی که غیبتشان موجه است و در ماموریتی به سر می برند اما باید توجه کنیم در شرایط مهم این روزها و درگیر بودن مجلس با بحث بودجه باید ماموریت های غیرضروری لغو شود اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که این سفرها بر اساس قوانین مجلس قانونی تلقی شده و همچنان ادامه دارد. دومین دسته کسانی هستند که عذر موجهی مانند بیماری و مسایل شخصی دارند که مرخصی آن ها به تصویب هیات رئیسه مجلس رسیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: اما گروه سوم، گروهی هستند که غیبت هایشان غیر موجه است و متاسفانه تعدادشان هم قابل توجه است و عدم حضور آن ها در مجلس می تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد و آثار منفی در جامعه داشته باشد.

وی در خصوص راه حل این مشکلات گفت: باید حداقل برای دوره بعدی مجلس قانونی تصویب شود که بتواند از این گونه غیبت ها جلوگیری کند. برخی سفرها با این حجم در این شرایط واقعا غیرضروری به نظر می رسد، مثلا سفر یک گروه دوستی به دیگر کشورها در شرایط فعلی به صلاح مملکت نخواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: باید طرح و یا ماده ای قانونی به صورت کامل طراحی شود تا بتواند ضرورت های عدم حضور نمایندگان را تشخیص دهد و از غیبت های غیرموجه جلوگیری کند.

وی در پایان با اشاره به خلا قانونی در این حوزه گفت : باید با همت نمایندگان مجلس که با غیبت ها مخالف هستند این خلا را از میان برداریم تا بتوانیم به حقوق مردم که همانا وظیفه اصلی مجلسی ما است به درستی رسیدگی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز