شهرک صنعتی راکد نداریم

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۷:۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۲۲۰
شهرک صنعتی راکد نداریم
734 شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: هم اکنون 33 هزار واحد صنعتی در این شهرکها فعال بوده و 28 هزار واحد صنعتی دیگر نیز در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، سید محمدعلی سید ابریشمی در حاشیه همایش معاونان شهرکهای صنعتی کشور با بیان اینکه شهرک صنعتی راکد نداریم، افزود: 734 شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 5 هزار و 400 واحد صنعتی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی کشور از سال 84 تا 92 راکد و متوقف شده اند، گفت: این تعداد واحد صنعتی راکد 18 درصد صنایع کوچک و متوسط ما را تشکیل می دهد.

سید ابریشمی واردات بی رویه کالا، افزایش نرخ ارز و کاهش سرمایه در گردش را از جمله علل توقف واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات پیش آمده واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی وضع بهتری نسبت به دیگر واحدهای تولیدی خارج از شهرکهای صنعتی دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حمایت از واحدهای صنعتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: کمک به واحدهای صنعتی و کارآفرینان به فعال کردن چرخه تولید منجر می شود.

سید ابریشمی با بیان اینکه حمایت از واحدهای راکد در اولویت برنامه ها قرار دارد، تأکید کرد: مشکلات موجود در شهرکهای صنعتی باید به سرعت حل شوند و برای این منظور نیازمند بودجه هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه صنعت به کمک جدی مدیران بانکها برای احیای دوباره نیاز دارد، گفت: هم اکنون مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

سید ابریشمی نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی کشور را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تامین این نقدینگی مشکل بوده اما برای سه سال آینده می توان از منابع داخلی و حمایت از بانکها این منابع را تامین کرد.

وی مشکلات مالیاتی، بیمه و تأمین اجتماعی را از دیگر معضلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: برای رفع این مسائل باید در دولت ، تدابیری در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: هم اکنون 734 شهرک و ناحیه صنعتی با امکانات زیرساختی مناسب در خدمت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز