خسرو تاج در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی:

نخبگان اقتصادی در تدوین سیاستهای صحیح اقتصادی مشارکت کنند

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۷:۲۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۲۲۵
نخبگان اقتصادی در تدوین سیاستهای صحیح اقتصادی مشارکت کنند
موفقیت امروز کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مرهون تبادل نظر و تعامل فکری صاحبنظران اقتصادی از بنگاهها و شرکتهای تولیدی و تجاری است.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاقهای سراسر کشور گفت : هر میزان که اتاقها محل حضور نخبگان و فعالین اقتصادی صاحب نظر باشد کشورمان در تدوین و اتخاذ سیاستهای اقتصادی صحیح، توفیق بیشتری خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از "شاتا"، مجتبی خسرو تاج در جلسه ای که با تعدادی از مجریان انتخاباتی از شهرستانهای مختلف، ضمن اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در رشته های مختلف و مقررات روز انتخابات، بر اهمیت و سلامت انتخابات تاکید کرده و گفت: موفقیت امروز کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مرهون تبادل نظر و تعامل فکری صاحبنظران اقتصادی از بنگاهها و شرکتهای تولیدی و تجاری است که با مسئولین دولتی صورت می گیرد.

خسرو تاج اضافه کرد: اعضای اتاقها باید باطرح مسائل و مشکلات سر راه تولید و تجارت و ارایه راه حل، سیاستگذاران دولتی را در اصلاح مقررات و بهبود فضای کسب و کار یاری دهند.

وی افزود: اعضای اتاقها باید دغدغه همه فعالین اقتصادی کشور را داشته باشند و نمایندگی کنند و حقوق و خواسته آنها را در جایگاه اتاقها دنبال کنند، در واقع تعقیب منافع ملی که برخواسته از نظرات فعالین اقتصادی می باشد باید سرلوحه دیدگاههای هیأت نمایندگان باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امروز حل مشکل بیکاری بعنوان یکی از اهم دغدغه های مردم در دست فعالین اقتصادی بخش خصوصی است و هیأت نمایندگان منتختب بایستی در این خصوص چاره اندیشی کنند.

خسرو تاج تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی، رقابت برای تولید کالا با کیفیت بهتر و قیمت پایین تر از موضوعاتی است که در شرکتهای تولیدی و تجاری مطرح است و دستگاههای دولتی هم بستر حرکت صحیح و درست را با تدوین قوانین و مقررات مناسب فراهم نمایند.

به گفته وی در روز دوشنبه هفته جاری شاهد رقابت 1650 نفر در کل کشور برای ورود به هیأت نمایندگان اتاقهای بازرگانی شهرستانها (منجمله تهران) خواهیم بود که از این تعداد کاندیدای نمایندگی، 535 نفر انتخاب خواهند شد که بطور میانگین در کل کشور شانس هر نفر برای انتخاب 4/32 درصد است.

همچنین از کل 1650 نامزد انتخابات در کشور 634 نفر در بخش بازرگانی، 548 نفر در بخش صنعت، 202 نفر در بخش معدن و 266 نفر در بخش کشاورزی ثبت نام کرده اند.

خسرو تاج اضافه کرد: در تهران از تعداد 111 نفر نامزد ثبت نام شده در بخش بازرگانی حداکثر افراد انتخابی 16 نفر خواهد بود ، از 89 نفر نامزد ثبت نامی در بخش صنعت حداکثر 14 انتخاب خواهند شد21 نفر نیز در بخش معدن در اتاق تهران کاندیدا انتخاباتی شده اند که حداکثر 4 نفر انتخاب می شوند و در بخش کشاورزی از 30 نامزد ثبت نام شده در تهران فقط 6 نفر انتخاب می شوند و انتخابات در روز دوشنبه 18/12/93 از ساعت 8 صبح لغایت 6 بعد از ظهر خواهد بود و در صورت نیاز و تشخیص هیأتهای نظارت برای حداکثر 3 ساعت قابل تمدید است.

خسرو تاج با تشریح قوانین و مقررات حاکم بر انتخابات گفت : 24ساعت قبل از انتخابات (از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 17/12/93) تبلیغات نامزدها ممنوع است و هیأت نظارت می تواند در صورت مشاهده تخلف، آراء فرد خاطی را باطل کند و طبق آیین نامه اجرایی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در روز رأی دادن دارندگان کارت عضویت یا بازرگانی با حداقل یکسال سابقه عضویت قبلی (در صورت نیاز می توانند از روی سامانه اتاق هر شهرستان و یا اتاق ایران درخصوص اینکه می توانند رأی دهند و کارت معتبر نیز داشته باشند اسم خود را شناسایی نمایند) و با به همراه داشتن کارت هوشمند معتبر رأی دهند.

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاقهای سراسر کشور تصریح کرد: رأی دادن اشخاص حقیقی و حقوقی صرفاً با حضور دارنده کارت عضویت امکانپذیر است و هیچگونه وکالتنامه ای قابل پذیرش نیست. ارایه کارت هوشمند معتبر باسابقه بیش از یکسال الزامی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضفه کرد: هیأتهای نظارت مکلفند در روز رأی گیری نسبت به نصب یکنواخت اسامی داوطلبان پذیرفته شده ملحق به عکس آنان با ذکر حقیقی یا نماینده شخصیت حقوقی بودن داوطلب به تفکیک بخش های بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی و به ترتیب حروف الفبا به نحوی که قابل رویت رأی دهندگان باشد اقدام نمایند.

به گفته وی ورقه های رأی متحدالشکل بوده، اسامی تمامی داوطلبان انتخابات هر شهرستان بر روی آنها به تفکیک هر بخش چاپ شده، و با توجه به اینکه شمارش آراء بصورت ماشینی و الکترونیکی خواهد بود هر رأی دهنده کافیست مربع مقابل اسم کاندید مورد نظر خود را با خودکار مشکی و یا آبی کاملاً پر نماید.

خسرو تاج اظهار کرد: هر گاه در ورقه رأی بیش از حد مقرر مربع های جلو اسم ها پر شده باشد رأی افراد اضافی در انتهای لیست هر بخش از درجه اعتبار ساقط و توسط ماشین خوانده نخواهد شد، همچنین تردد اعضاء نامزدها و اشخاص مرتبط در محل حوزه رأی گیری ممنوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز