وزیر نیرو:

برنامه‌ریزی تامین آب برای تابستان در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۷:۲۷:۱۳
کد خبر: ۲۷۲۲۶۲
برنامه‌ریزی تامین آب برای تابستان در دستور کار قرار گرفت
هم اکنون در کلانشهرها با تنش آبی مواجه شده‌ایم لذا تامین آب در تابستان آینده از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته شد.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم تامین اعتبار طرح های آبرسانی کشور، گفت: طی جلساتی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم، مقرر شد دو میلیارد دلار اعتبار برای طرح های آب کشور اختصاص یابد، چرا که اگر تامین منابع در برخی طرح ها به تاخیر بیفتد، اجرای طرح دیگر اثرگذار نخواهد بود.


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، حمید چیت چیان روز شنبه در جمع مدیران ارشد بخش آب کشور، با بیان آنکه با شرایط خاصی از نظر منابع آب در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: در این شرایط، مسئولیت و فشار بر دوش وزارت نیرو است و باید از تمام تدابیر، امکانات و ظرفیت ها برای مدیریت شرایط سخت کنونی استفاده کنیم تا آسیبی متوجه مردم نشود.

وی ادامه داد: در کلانشهرهای کشور همچون کرمان، بندرعباس، همدان، تهران و اصفهان شرایط ویژه ای از نظر تامین آب شرب برقرار است که نیازمند اقدام فوق العاده هستیم.

چیت چیان با بیان اینکه برنامه ریزی موردنیاز برای تامین آب کلانشهرها در تابستان آینده از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هم اکنون در هر کلانشهر با تنش آبی مواجه شده ایم لذا نشست های تخصصی برگزار و تصمیم های اجرایی مناسب در این خصوص اتخاذ شده است.

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل ستادهای بحران خشکسالی در استان ها، گفت: با درخواست وزارت نیرو از شورای عالی آب، هم اکنون دستور تشکیل این ستادها با اولویت تامین آب شرب در استان های کشور صادر شده که باید از تمام ظرفیت ملی در این ستادها استفاده کنیم.

چیت چیان تاکید کرد: تحرک و فعالیت شرکت های آب و آبفا در استان ها در این ستاد ها بسیار حایز اهمیت است تا از این ظرفیت بتوانند با همراهی استانداران و سایر ارگان ها برای اجرای طرح های آبرسانی استفاده کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اعتبار مناسب طرح های آب رسانی روستایی در بودجه سال آینده کشور، گفت: افزون بر دوهزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای اجرای مجتمع های آب روستایی اختصاص یافته است که امیدواریم با این رقم، شاهد تحول اساسی در بخش آب روستایی باشیم.

چیت چیان با اشاره به موضوع کیفیت آب شرب، گفت: ارتقای کیفیت آب از اولویت های محوری ما به ویژه در کلانشهرها است و وزارت نیرو 1200 میلیارد تومان اعتبار اضطراری در این زمینه از رییس جمهوری درخواست کرده و این درخواست پذیرفته شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: با وجود افزایش اعتبار بخش آب در بودجه سال آینده، این اعتبار پاسخگوی نیازهای این بخش نیست و باید با روش های مختلف از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز