فرمانده نیروی زمینی ارتش:

اولین سلاح تک‌تیرانداز ۲۳میلیمتری جهان ۲۹فروردین رونمایی می‌شود

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۵:۴۲:۰۲
کد خبر: ۲۷۲۴۵۷
اولین سلاح تک‌تیرانداز ۲۳میلیمتری جهان ۲۹فروردین رونمایی می‌شود
سلاح تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری در نیروی زمینی در حال ساخت‌ است این برای اولین بار است که در کشور و حتی در جهان ساخته می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیر سرتیب احمدرضا پوردستان در حاشیه هفتمین جشنواره جوان سرباز که در محل آموزش نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای 29 فروردین سال آینده و روز ارتش گفت: سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی زمینی دارد بر روی یک سری ربات‌هایی ‌کار می‌کند که بتوانند با کنترل از راه دور حرکت‌هایی را انجام دهند،‌ مثلا تیربارهایی را حمل کنند و این هم در ادامه پروژه "زمینِ مسلح" است که ما در سال‌های گذشته طراحی کردیم و در رزمایش‌ها اجرا شده است.

وی افزود: این ربات‌ها قادرند که هم تیربارهای ما را و هم موشک‌ها را حمل و از دور کنترل کنند که به لطف خدا مراحل تحقیقاتی آن انجام شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به یکی دیگر از دستاوردهای این نیرو اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن سلاح تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری در نیروی زمینی در حال ساخت‌ است؛ این برای اولین بار است که در کشور و حتی در جهان ساخته می‌شود، به طوری که ما در تمامی ارتش‌های جهان سلاحی را نداریم که با کالیبر 23 میلی‌متری با عنوان تک‌تیرانداز از آن استفاده شود، اما امروز کار طراحی آن در نیروی زمینی انجام شده و انشاءالله 29 فروردین سال آینده از این سلاح تک‌تیرانداز هم رونمایی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته که حجم زیادی راکت را در یک کشتی توقیف کرده که متعلق به ایران است، آیا شما آن را تایید یا تکذیب می‌کنید، افزود: بنده خبری را در این رابطه دریافت نکرده‌ام.

امیر پوردستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به محورهای جشنواره جوان سرباز و هدف از برگزاری آن اشاره کرد و گفت: محورهای اصلی دفاع نیروهای مسلح، سربازان هستند. این محورها سربازانی هستند که با ایثار و فداکاری‌شان رکن‌های دفاعی کشور را رقم می‌زنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین تاکید کرد: ما اگر به سال‌های جنگ و دوران دفاع مقدس نگاه کنیم می‌بینیم که حضور سربازان در جبهه‌ها یک رونق زاید‌الوصفی را به جبهه‌ها داده بود و سبب شده بود که ما در عملیات‌های مختلف بتوانیم به پیروزی‌های شگرفی دست پیدا کنیم.

امیر پوردستان به تقدیم 40 هزار شهید وظیفه در دوران 8 سال دفاع مقدس به کشور اشاره کرد و افزود: از مجموعه 48 هزار شهید ارتش، نزدیک به 40 هزار تن از آنها شهدای سربازان وظیفه هستند که این نشان می‌دهد که سربازان با چه ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی در صحنه حاضر شده‌اند و امروز هم طراوت و نشاط پادگان‌های ما از سربازان است که به همین خاطر ما به عنوان خادمان سربازان بر خود وظیفه می‌دانیم که هر از چندگاهی یک همایشی را ترتیب بدهیم که در آن از زحمات و تلاش‌های مومنانه این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم و نشان دهیم که قدرددان زحمات و تلاش‌های آنها هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین جشنواره‌ای این است که این تدبیر نورانی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر این است که سربازان تکریم شوند و پادگان‌ها به گونه‌ای باشند که خوشایند بوده و سربازان مشکلاتی نداشته باشند و بتوانند با فراغت خاطر و راحتی خیال به خدمت مقدس سربازی‌شان بپردازند که این امر یکی از تدابیری است که توسط ارتش و نیروهای مسلح در پادگان‌ها جاری و ساری می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نیروی زمینی ارتش برنامه‌ای برای مهارت‌آموزی به نیروهای وظیفه پس از گذراندن دوران خدمت دارند یا خیر، گفت: سربازی که به خدمت می‌آید از همه اقشار، چه افسران وظیفه و چه درجه‌داران و چه سربازانی که از سطح سواد پایین‌تری برخوردارند، وارد خدمت سربازی می‌شوند و تلاش ما این است که در ابتدا به عنوان حلقه‌ای از حلقه‌های امنیتی و نظامی نیروهای مسلح کشور از آنها استفاده شود.

امیر پوردستان همچنین تصریح کرد: ما آموزش‌های خاصی را به اینها می‌دهیم که بتوانند در این حلقه امنیتی و نظامی انجام وظیفه کنند و در مرحله دوم از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ارتش دارای قسمت‌های مختلف فنی و مهندسی است، گفت: ارتش دارای قسمت‌های مختلف فنی و مهندسی است که از وجود نفراتی که شاخص و برجسته هستند در قسمت‌های تحقیقاتی، فنی و مهندسی استفاده می‌شود و حتی ما خیلی از سربازان‌مان را که احساس می‌کنیم به عنوان مثال در نیروی هوایی طرح یا پروژه‌ای دارند که دارای کاربرد است، به آن نیرو داده و یا حتی با نیروهای دریایی و دیگر نیروها نیز این تبادلات را داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین تاکید کرد: علاوه بر اینها از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز استفاده کرده‌ایم که سربازان در طول مدت خدمت‌شان بتوانند تخصصی را کسب کنند که پس از این دوره بتوانند به عنوان عضوی از اجتماع اثرگذار باشند.

امیر پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: اینها فعالیتی است که در مجموعه نیروی زمینی ارتش برای ارتقای توانمندی‌ها و قابلیت‌های سربازان علاوه بر قابلیت‌های دفاعی‌شان در حال انجام است.

 

نظر شما