لاریجانی در تشریح دستاوردهای سفر به کویت و قطر:

همکاری‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای در سفر به کویت و قطر افزایش یافت

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۳:۳۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۲۶۱۵
همکاری‌های اقتصادی و مسائل منطقه‌ای در سفر به کویت و قطر افزایش یافت
در این سفر مقرر شد همکاری‌های پارلمانی و استفاده از تجربیات میان ایران، قطر و کویت گسترش یاید.

رییس قوه مقننه در بازگشت از سفر دو روزه به کویت و قطر در جمع خبرنگاران فرودگاه مهرآباد در تشریح دستاوردهای سفر گفت: در جریان این سفر مقرر شد همکاری‌های پارلمانی و استفاده از تجربیات یکدیگر گسترش یابد و برخی از نمایندگان پارلمان کویت علاقه مند بودند ابعاد و نحوه قانونگذاری برخی از طرح‌هایی که در ایران اجرا شده بدانند بنابراین مقرر شد به ایران بیایند و از نزدیک در جریان کار قرار گیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در پایان سفر خود به کشور های قطر و کویت در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای سفر خود گفت: کشورهای کویت و قطر همسایه ما هستند و از جمله کشورهای اسلامی می‌باشند و ما از دیرباز با آنها رابطه تاریخی داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی مسائلی وجود داشت که باید با هم گفت‌وگو کرده و آنها را رفع کنیم.

لاریجانی با تاکید بر همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای کویت و قطر اظهار کرد: امیدواریم این همکاری‌ها گسترش یافته و راه‌هایی به وجود آید تا بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. البته برخی اشکالات وجود داشت که مقرر شد با بحث و بررسی پیگیری و حل شود تا زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر به وجود آید.

وی با بیان اینکه مسائل مهم منطقه از دیگر محورهای مورد بررسی در جریان این سفر بود گفت: ‌به جهت حساسیت در مسائل مهم منطقه احتیاج بود رایزنی‌هایی با یکدیگر داشته باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه با اصحاب رسانه و مسئولان کشورهای کویت و قطر جلساتی برگزار شد، ‌اظهار داشت: مذاکرات خوب و سازنده‌ای با امیر کویت و قطر داشتیم، همچنین با روسای مجالس این دو کشور جلساتی برگزار کردیم.

رییس قوه مقننه با تاکید بر افزایش همکاری‌های پارلمانی میان ایران و کشورهای کویت و قطر اظهار کرد: در جریان این سفر مقرر شد همکاری‌های پارلمانی و استفاده از تجربیات یکدیگر گسترش یاید البته برخی از نمایندگان پارلمان کویت علاقه مند بودند برخی از طرح‌هایی که در ایران اجرا شده، ابعاد و نحوه قانونگذاری آن را بدانند بنابراین قرار شد به ایران بیایند و از نزدیک در جریان کار قرار گیرند.

لاریجانی در پایان با اشاره به موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفته،‌ افزود: به فرمول‌هایی برای حل و فصل برخی مسائل رسیدیم که آن ها را پیگیری می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز