یونسی:

ایران همواره بر تمامیت ارضی و استقلال کشورهای خاورمیانه تاکید می‌کند

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۱۱:۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۷۳۰۰۷
ایران همواره بر تمامیت ارضی و استقلال کشورهای خاورمیانه تاکید می‌کند
یونسی: ایران با توجه به شعار اصلی دولت مبنی بر همراهی و تنش زدایی در منطقه خاورمیانه و جهان، از همگرایی فرهنگی و اشتراکات تاریخی گسترده ای با کشورهای منطقه برخوردار است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با تاکید بر پیوند قومی و مذهبی ایران با بسیاری از کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی با توجه به شعار اصلی دولت مبنی بر همراهی و تنش زدایی در منطقه خاورمیانه و جهان، از همگرایی فرهنگی و اشتراکات تاریخی گسترده ای با کشورهای منطقه برخوردار است. 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی عصر سه شنبه در دیدار نوروزی با نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برداشت های اخیر برخی رسانه ها از سخنانش، اظهار داشت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود، ملت ایران در طول تاریخ با ملت های همسایه خود پیوند قومی و فرهنگی داشته است. ملت و جمهوری اسلامی ایران از اتفاقاتی مانند آنچه برای ایزدی ها و سایر اقوام و اقلیت های مذهبی و دینی در عراق و سوریه رخ داد، متاثر شد.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر خود را دوست و حامی کشورها و مردم منطقه خاورمیانه می داند و همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تاکید می کند.

یونسی در ادامه بیان کرد: برخی جریانات سیاسی سخنم را به گونه دیگری منعکس کردند به طوریکه رسانه های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحتند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه ای پرداختند.

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک سال نو و تشکر از حمایت های دولت یازدهم و اقدامات دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی برای پیگیری مسایل اقلیت های دینی، خواستار توجه و کمک بیشتر دولت در حوزه اجرایی و همچنین رفع مشکلات حقوقی اقلیت های دینی شدند.

نظر شما