العبادی: آزادی کامل تکریت نزدیک است

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۰۸:۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۷۳۰۸۵
العبادی: آزادی کامل تکریت نزدیک است
نخست وزیر عراق تاکید کرد که تا آزادسازی کامل تکریت زمان زیادی باقی نمانده است.

 نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که تا آزادسازی کامل تکریت زمان زیادی باقی نمانده و عملیات امنیتی و نظامی استان صلاح الدین بر اساس جدول زمان‌بندی پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری العالم حیدر العبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با فرماندهان امنیتی گفت: تا آزادسازی کامل تکریت چیزی نمانده و در حال حاضر حفظ جان شهروندان برای ما مهم تر است.

العبادی خاطرنشان کرد که عملیات نظامی و امنیتی صلاح الدین بر اساس جدول زمان بندی پیش می رود.

در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر منتشر شد آمده است: وجود نیروهای نظامی و مبارزه ما در راستای حمایت از هموطنان است که یک هدف اصلی و جوهری به شمار می آید و با ادامه عملیات در صلاح الدین، الانبار و موصل تلاش می کنیم آخرین صفحات زندگی داعش را در هم بپیچیم.

العبادی با اشاره به وجود برخی کوته نظران که تلاش می کنند با سیاه نمایی افکار مسموم خود را در جامعه منتشر کنند تاکید کرد که نباید به ادعاهای این افراد گوش سپرد زیرا خیرخواه کشور نیستند.

وی وعده داد که خبر آزادی صلاح الدین به زودی اعلام خواهد شد و عملیات آزادسازی این استان انسجام ملی و اتحاد میان اعضای ملت عراق و نیروهای امنیتی آن را ثابت کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق بخشی از درگیریهای جاری در منطقه نخواهد شد زیرا این کشور با هرگونه جهت گیری مخالف است و به نفع ملت و میهن خود اعلام بی طرفی می کند.

وی افزود: بعضی ها مدعی هستند که ما از سوی برخی کشورهای منطقه و جهان تحت فشار هستیم و یا با فشارهایی از سوی نیروهای سیاسی داخلی مواجهیم اما به آنان می گوییم که این موضوع صحت ندارد و ما به چنین فشارهایی تن نمی دهیم و تنها چیزی که برای ما مهم است خواسته های ملت و رزمندگان مان است.

العبادی یک بار دیگر برای فرماندهان امنیتی بر ضرورت حفظ جان و مال شهروندان تاکید کرد و گفت هدف ما دفاع از شهروندان در تمام نقاط کشور است و باید تلاش کنیم خدماتی از قبیل آب و برق و خدمات بهداشتی و پزشکی را به مناطق آزاد شده بازگردانیم.

 

نظر شما