وزیر راه و شهرسازی:

تهران نیاز به چهار ایستگاه بزرگ راه‌آهن دارد

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۰۹:۵۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۳۰۸۹
تهران نیاز به چهار ایستگاه بزرگ راه‌آهن دارد
ما نیازمندیم شبکه‌های ریلی، فرودگاه‌ها و قطار شهری به هم پیوسته شود تا مفهوم یکپارچگی در دوره دکتر روحانی به نتیجه برسد.
 

وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه در مناطق حومه تهران تاکید کرد و گفت: تمام راه‌های منتهی به تهران در آینده سه یا چهار خطه می‌شوند و ظرفیت‌ها را بیشتر می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا،  آخوندی در مراسم بهره‌برداری از سیستم کنترل اتوماتیک راه‌آهن تهران و مشهد با بیان این‌که ما در یک سال و نیم گذشته در حوزه را‌ه‌آهن سرمایه‌گذاری زیادی کردیم، گفت: حدود هفت میلیون نفر در حومه تهران زندگی می‌کنند و بخش عمده‌ای از این تعداد هر روز به تهران تردد دارند و عمده این ترددها از طریق جاده است.

وی با بیان این‌که کلان شهر تهران حداقل نیاز به چهار ایستگاه بزرگ راه‌آهن دارد، گفت: ما نیاز به این داریم که شبکه‌های ریلی، فرودگاه‌ها و قطار شهری به هم پیوسته شود و مطمئنیم مفهوم یکپارچگی در دوره دکتر روحانی به نتیجه می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که انجام چنین کارهایی بیش از سرمایه‌گذاری مالی نیاز به سرمایه‌گذاری دانشی دارد، گفت: با 32 میلیون یورو که برای راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار تهران مشهد هزینه شده می‌توان گفت که بهره‌وری بیش از صددرصد افزایش پیدا می‌کند. این سیستم فقط در اروپا وجود داشت و ما خوشحالیم که مهندسین ایرانی توانسته‌اند این سیستم را در ایران طراحی و پیاده کنند.

وی در پایان افزود: این سیستم بی‌جهت سرعت را کاهش نمی‌دهد، بلکه در عین استفاده از حداکثر سرعت مجاز میزان ریسک را کاهش می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز