افخم در گفت وگو با العهد:

مذاکرات وارد مرحله حساس شده است

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۲:۳۰:۳۶
کد خبر: ۲۷۳۱۰۵
مذاکرات وارد مرحله حساس شده است
افخم: باید اطمینان حاصل کنیم غرب به توافق هسته ای احتمالی پایبند و ملتزم است.

 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه « مذاکرات هسته ای اکنون در شهر لوزان سوییس جریان دارد و وارد مرحله ای حساس شده است»، تاکید کرد که « باید اطمینان حاصل کنیم غرب به توافق هسته ای احتمالی پایبند و ملتزم است».

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، افخم درگفت وگو با پایگاه خبری لبنانی (العهد) ، اطمینان از پایبندی غرب به توافق هسته ای احتمالی را بسیار مهم خواند و گفت که «مذاکرات بین گروه 1+5 و ایران به اراده سیاسی در طرف های مذاکره کننده نیاز دارد».

وی اظهارداشت : توافق خوب برای جمهوری اسلامی ایران، رفع کامل همه تحریم های ظالمانه وغیرقانونی، اعتراف قانونی به حقوق ایران به عنوان یک عضو « ان .پی . نی» در استفاده از فناوری هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره حذف نام حزب الله لبنان از فهرست تهدیدهای امنیتی از گزارش یک سازمان آمریکایی گفت: این گزارش ها اهمیتی ندارد زیرا معتقدیم حزب الله هرگز تهدیدی برای کشورهای دیگر نبوده است.

افخم با اشاره به معیارهای دوگانه در تعریف سیاسی از تروریسم ، تصریح کرد: حزب الله لبنان و همچنین جمهوری اسلامی ایران همواره با تروریسم مبارزه کرده اند.

وی تاکید کرد: حزب الله یک نیروی مقاومت مردمی و قانونی در لبنان است که با متجاوزان و رژیم صهیونیستی مبارزه می کند و ما هرگز نمی پذیریم احدی آن را تروریسم بخواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز