توقف رشد فزاینده تورم شیرین ترین اتفاق سال بود/پیگیری اقتصاد مقاومی کلید تغییر در سال ۹۴

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۲۰:۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۷۳۱۶۷
توقف رشد فزاینده تورم شیرین ترین اتفاق سال بود/پیگیری اقتصاد مقاومی کلید تغییر در سال ۹۴
تلخ ترین سال گذشته شنیدن اخبار مربوط به اختلاس ها بود که باعث تضعیف شدن منابع مالی بانک ها و ایجاد بی اعتمادی در بین اقشار جامه شد.شیرین ترین اتفاق هم جدی گرفتن بحث اقتصاد مقاومتی از طرف مسیولان کشور بود.

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی واستاد دانشگاه در گفت و گو دوستانه با خبرنگار سیاسی برنا درباره مهم تیرین اتفاق اقتصادی سال گذشته گفت:کاهش نرخ رشد قیمت ها که از طریق کنترل نقدینگی صورت گرفت مهم ترین مسیله اقتصاد داخلی بود.در دیگر بخش ها هم مهم ترین اتفاق توسعه نظام سلامت و بهبود بخشیدن به وضع بهداشت و درمان بود که می تواند کمک حال خانوده های کم درآمد باشد.در حوزه بین الملی هم موفقیت ها در مذاکرات هسته ای توانست ثبات خوبی به بازار داخلی ببخشد.

 

به نظر شما تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 93 چه بود؟

 

تلخ ترین سال گذشته شنیدن اخبار مربوط به اختلاس  ها بود که باعث تضعیف شدن منابع مالی بانک ها و ایجاد بی اعتمادی در بین اقشار جامه شد.شیرین ترین اتفاق هم جدی گرفتن بحث اقتصاد مقاومتی از طرف مسیولان کشور بود.

 

سال 92 و 93 را  چگونه با یک دیگر مقایسه می کنید؟

 

در سال 92 بیشتر بحت شناخت مطرح بود و می توانیم بگوییم بسیاری از مسایل پنهان بود اما در سال 93 خیلی از موضوعات از جمله معوقات بانکی، زمین خواری ها و اختلاس ها مشخص شد.در سال 93 نگاه ها واقع بینانه و به دور از آرمان گرایی بود و دولت برای سال 94 و 95 برنامه مشخصی دارد.

 

چهرهای تاثیر گذار اقتصادی و سیاسی در سالی که گذشت از نظر شما چه کسانی بودند؟

 

در بحث مذاکرات و سیاست خارجی دکتر محمد جواد ظریف چهره فعال و تاثیر گذاری بود و از نظر اقتصادی، وزیر اقتصاد و دارایی عملکرد مثبتی را ارایه داده است.

 

با توجه به عملکرد دولت تدبیر و امید سال 94 را چگونه پیش بینی می کنید؟

 

تغییر اساسی سال دیگر  پیگیری جدی بحث اقتصاد مقاومتی و پیش بردن کشور از طریق درآمد های غیر نفتی خواهد بود

 

به کارنامه دولت یازدهم چه نمره ای میدهید؟

 

متاسفانه این دولت در حوزه اشتغال و رشد اقتصادی هنوز دچار مشکلات و نقص هایی است اما این دلیل بر نمره منفی دادن به عملکرد دولت نمی شود و باید آن را به حساب وخامت اوضاع داخلی کشور  قبل از دولت یازدهم دانست اما به طور کلی من به دولت نمهره 13 یا 14 می دهم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز