آمریکا در اندیشه حمله هوایی برای آزاد سازی تکریت است

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۲:۳۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۷۴۶
آمریکا در اندیشه حمله هوایی برای آزاد سازی تکریت است
برخی رسانه های غربی از بررسی طرح حمله هوایی به تکریت توسط آمریکا برای حمایت از نیروهای عراقی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده برای کمک در بازپس‌ گیری کنترل تکریت از داعش، انجام حملات هوایی را در نظر خواهد گرفت.

این در حالی است که هم‌ زمان گزارش‌ هایی نیز منتشر شده که می‌گویند در حال حاضر واشنگتن به نیروهای وابسته به دولت عراق اطلاعات هوایی می‌دهد.

روزنامه وال‌استریت‌جورنال، چهارم فروردین ماه از قول مقامات آمریکایی عوان داشت که آمریکا اطلاعات هوایی در اختیار نیروهای در حال نبرد علیه داعش در تکریت، قرار می‌دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده، مقامات ایالات متحده در حال سبک و سنگین کردن گزینه انجام حملات هوایی در تکریت هستند. و چنین حملات احتمالی ممکن است طی روزهای آینده انجام شود.

یک مقام رسمی آمریکایی گفته است «مقام‌های ارشد» در حال رایزنی برای انجام چنین حملاتی، طی روزها یا هفته آینده، هستند.

وال‌استریت‌جورنال از قول پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده، نقل کرده است که نبردها در تکریت با مانع برخورد کرده‌اند؛ در حالی‌که صدها عضو داعش، بخش بزرگی از تکریت را هنوز در کنترل دارند. آمریکا بر پایه درخواست دولت عراق، تصاویر هوایی شهر را در اختیار نیروهای وابسته به دولت مرکزی قرار می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود دولت عراق هیچ درخواستی برای حمایت هوایی ائتلاف در عملیات تکریت، ارائه نکرده است.

در عین حال هادی عامری، فرمانده شبه‌نظامیان در گروه «بسیج مردمی»، دوم فروردین ماه، گفته بود آنها نیازی به کمک آمریکا ندارند.

عامری، طی دیداری با خبرنگاران گفته بود «برخی از کم‌بنیه‌ها در ارتش عراق می‌گویند ما به آمریکایی‌های نیاز داریم، در حالی‌که ما می‌گوییم به آمریکایی‌ها نیاز نداریم».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز