تهدید رهبر خونتای تایلند به اعدام خبرنگاران

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۴:۴۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۷۸۷
تهدید رهبر خونتای تایلند به اعدام خبرنگاران
رهبر خونتای تایلند امروز (چهارشنبه) با انتقاد شدید از روزنامه‌نگاران گفت که احتمالاً تمام خبرنگارانی که حقیقت را گزارش نمی‌دهند، اعدام خواهد کرد؛ اقدامی که گام جدیدی در تحدید رسانه‌های تایلند محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال پرایوث چان اوچا، رهبر خونتای تایلند ماه گذشته نیز گفته بود که وی اختیاراتی دارد تا سازمان‌های خبری را تعطیل کند اما وی امروز لحن شدیدتری به خود گرفت که حاکی از گام‌های جدید دولت وی برای محدود کردن فعالیت رسانه‌هاست.

رهبر خونتای تایلند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چگونه با افرادی که از خط‌مشی رسمی اطاعت نمی‌کنند، برخورد می‌کند، گفت: ما احتمالا تمام آنها را اعدام می‌کنیم.

وی افزود: شما مجبور به حمایت از دولت نیستید اما باید حقیقت را گزارش دهید. شما باید به نحوی خبرها را تنظیم کنید که سازش ملی را در کشور پادشاهی تایلند تقویت کنید.

ژنرال پرایوث که هم‌اکنون نخست‌وزیر تایلند است، ریاست خونتای حاکم و یا شورای ملی صلح و نظم را نیز بر عهده دارد. وی ماه مه سال گذشته در جریان کودتایی دولت منتخب یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند سرنگون کرد. این اتفاق پس از ماه‌ها اعتراضات خیابانی با هدف برکناری شیناواترا رخ داد.

پرایوث که به رفتار خشک و رک خود مشهور است، از زمان تصدی قدرت به شدت سرکوب مخالفان را در راس برنامه‌های خود قرار داده و با اعمال حکومت نظامی اختیارات گسترده‌ای را در اختیار ارتش قرار داده که از جمله شامل بازداشت و زندانی‌ مخالفان می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز