ابوطالبی سه دلیل عمده حمله نظامی عربستان به یمن را بر شمرد

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۱۸:۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۳۸۹۱
ابوطالبی سه دلیل عمده حمله نظامی عربستان به یمن را بر شمرد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به حمله نظامی عربستان سعودی به یمن سه دلیل عمده برای این اقدام را بر شمرده و توصیه کرده است که اعراب بهتر است راه های منطقی تری را برای رفع نگرانی های خود به کار گیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به حمله نظامی عربستان سعودی به یمن سه دلیل عمده برای این اقدام را بر شمرده و توصیه کرده است که اعراب بهتر است راه های منطقی تری را برای رفع نگرانی های خود به کار گیرند.

حمید ابوطالبی در خصوص این تجاوز آشکار به یمن این سوالات را مطرح کرد ه است که :

آیاحمله ثروتمندترین کشورعرب به فقیرترین کشورمنطقه، وکشتاربیگناهانی که هیچ چیزبرای ازدست دادن ندارند،گامی درجهت حفظ امنیت وثبات منطقه است؟

آیا این باور اتحادیه عرب که حمله نظامی به جهت عدم پذیرش مذاکره تحت سیطره عربستان توسط حوثی هااجتناب ناپذیراست،مشروعیت حمله را توجیه می کند؟

آیا عربستان می تواند اقدامات متناقض خود درحمایت از تحولات مصر پس از مرسی ازیکسو را با حمایت ازرییس جمهور یمن ازسوی دیگر، توجیه منطقی کند؟

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری معتقد است نگرانی عربستان ومصر، ناشی ازسه ضرورت عمده برای آن کشورها است : نخست، ضرورت ایجاد دوباره وحدت ملی، ازطریق درگیری نظامی با حمله به یمن. دوم، ضرورت ایجاد هارمونی در سیاست خارجی بحرانی عربستان با اقدامات ناهماهنگ وضد ونقیض ازطریق قدرت نمایی بحران آفرین ؛ و سوم ضرورت رفع نگرانی های امنیتی داخلی ازطریق امنیت زدایی منطقه ای.

ابوطالبی در پایان توصیه کرده است اعراب بهتر است راههای منطقی تری برای رفع این نگرانی ها بکارگیرند؛ راههایی که لزوما ازدهانه توپ وپروازهواپیماهای جنگی نمی گذرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز