انگلیس به عربستان کمک‌های فنی ارائه خواهد کرد

۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۱۰:۵۹:۲۶
کد خبر: ۲۷۴۰۶۱
انگلیس به عربستان کمک‌های فنی ارائه خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس وعده داد این کشور کمک به عربستان سعودی در حملات علیه یمن را افزایش دهد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، وزیر خارجه انگلیس در حمایت از عربستان سعودی گفت، انگلیس به عربستان کمک‌های فنی ارائه خواهد کرد. وی که در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت «ما به هر روشی که بتوانیم از عربستان حمایت خواهیم کرد اما مسلما در اقدام نظامی شرکت نخواهیم داشت.»

هاموند طی ادعایی از احتمال وجود جنگی نیابتی در یمن میان عربستان، قدرت سنی، و ایران، قدرت شیعه، اظهار نگرانی کرده بود. نظامیان انگلیسی که به بهانه آموزش نیروهای نظامی دولتی یمن برای مبارزه با القاعده در این کشور حضور داشتند جمعه گذشته از این کشور خارج شدند. این اقدام پس از تصمیم آمریکا برای خروج پرسنل نظامی خود از یمن صورت گرفت.

هم‌چنین روز گذشته هاموند با متهم کردن ایران به حمایت از جنبش انصارالله درباره تحولات یمن ابراز نگرانی کرده بود. وی گفته بود نباید اجازه داد حوادث یمن به یک جنگ نیابتی تبدیل شود و سعودی‌ها نمی‌توانند یک حکومت مورد پشتیبانی ایران در یمن را تحمل کنند، لذا مجبور به مداخله شدند.

گفتنی است، بامداد پنج‌شنبه گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

چندین کشور من جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان در این تجاوز نظامی مشارکت دارند.

نظر شما
پرونده ویژه