لوزان، هوا ابری و بارانی و گاه صاف و آفتابی

امید به تفاهم در راه حل ها افزایش یافته است

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۴۱۷
امید به تفاهم در راه حل ها افزایش یافته است
هوای لوزان دایم در حال تغییر است همچون فضای مذاکرات؛ از جلسه‌ای به جلسه دیگر فضا کاملا تغییر می کند. پس از جلسات گاهی با چهره هایی خندان رو به رو هستیم و گاهی اخم را باید نظاره گر باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به لوزان سوئیس،دسترسی به افراد مطلع لحظه به لحظه محدودتر می شود تا جایی که دیگر دسترسی به دیپلمات ها دارد تبدیل به آرزو می شود. بازار شایعه داغ و تایید و تکذیب دایم در جریان است. اخبار در حد شروع و پایان جلسات محدود شده  اما در قیاس با گذشته می‌توان گفت که هوای مذاکرات آفتابی در گاهی اوقات همراه با ابراست. فضا نسبت به گذشته بهتر شده و در این دوره از مذاکرات بیشتر می توان امید به روزهای خوب داشت.

صحبت از رسیدن به توافق بر سر راه حل‌ها بسیار جدی و امید به شنیدن خبر توافق بسیار بالاست؛ اما هم‌چنان برخی مسایل حل نشده‌اند و سر فصل مذاکرات هستند.

دو جانبه‌ها و چند جانبه‌ها پی در پی در حال برگزاری هستند. خبرنگاران دایم در حال رصد منابع مختلف هستند تا شاید بتوانند به اخباری دست پیدا کنند. همه در حال آماده باش و انتظار هستند برای سفر؛ سفر به ژنو برای شنیدن نتایج مذاکرات. شایعاتی مبنی بر اعلام نتیجه در لوزان و حتی آماده سازی مکانی برای کنفرانس خبری به گوش می رسد که توسط دیپلمات‌ ها تکذیب می‌شود.

همه امیدوارند از آمریکا تا روسیه، از فرانسه تا ایران. اما کسی قطعی و رسمی چیزی را تایید نمی‌کند جز رسیدن به توافق بر سر راه حل بیشتر موضوعات و مذاکره برسر چند موضوع باقی مانده.

خبری از توافق نهایی نیست خبر از تفاهم  بر سر راه حل هاست. باید منتظر بود و دید که پس از پیدا شدن راه حل همه موضوعات، نگارش متن توافق‌نامه چقدر زمان بر خواهد بود و توافق نهایی چه زمانی به دست می‌آید.

انتظار تنها راه باقی مانده برای همه است. انتظار و امید. فضا امیدوار کننده است اما در حد شنیده ها.

ما همچنان در هوای گاه آفتابی و گاه ابری منتظریم؛ منتظریم وامیدوار. امیدوار به حال و هوای مثبت و امیدوار به روزهای خوب آفتابی که پیش رو خواهیم داشت.

امروز لوزان آفتابی است و امیدواریم که آفتابی بماند و دیگر خبری از ابر نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز