خسته نباشید و خداقوت به نمایندگان رسانه های داخلی؛

توسل خبرنگاران خارجی به خبرنگاران داخلی برای کسب خبر موثق

۱۳۹۴/۰۱/۱۱ - ۱۶:۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۷۴۵۳۸
توسل خبرنگاران خارجی به خبرنگاران داخلی برای کسب خبر موثق
خبرنگاران ایرانی این روزها در لوزان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مردم کشورمان در جریان لحظه به لحظه مذاکرات قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به لوزان سوئیس،در هوای سرد و بارانی لوزان،نمایندگان رسانه های ایرانی اعم از اصلاح طلب،اصولگرا و اعتدالگرا،بدون در نظر گرفتن خط و مشی های جناحی، شبانه روز کار می کنند تا آنچه که در مذاکرات رخ می دهد به اطلاع مردم برسد.این روزها که شما در ایام نوروز در کنار خانواده نشسته اید،خبرنگاران هموطن شما از صبح زود تا پاسی از شب در حال تلاش برای اطلاع رسانی هستند.

متاسفانه آنچه که در میان  تاثر برانگیز است نگاه بخشی از مردم به نوع اطلاع رسانی است،بخشی از مردم به رسانه‌های بیگانه بیشتر اعتماد می‌کنند و آنان را منابع موثق‌تری نسبت به رسانه‌های داخلی می‌دانند و آنان را صاحب خبر می‌دانند اما چیزی که در واقعیت وجود دارد، عکس این مطلب را تایید می‌کند. ‌راه دست‌یابی به اخبار و اطلاعات ارتباط با دیپلمات‌ها و تیم‌های مذاکره کننده. اما هر تیم خبری با دیپلمات‌های کشور خودش در ارتباط است پس یکی دیگر از راه‌های کسب خبر ارتباط با خبرنگاران اعزامی از کشورهای دیگر است.

خبرنگاران ایرانی به اذعان همه گروه های خبری حاضر در لوزان سوئیس از بهترین ها در کسب و انتقال خبر هستند. تا جایی که بیشتر رسانه های خارجی و رسانه های فارسی زبان خارج از ایران برای دست یابی به اخبار و اطلاعات به سراغ خبرنگاران ایرانی می آیند. رسانه های ایرانی منبع خبری مهمی برای دیگر رسانه ها هستند.اما موضوع مهم، نوع نشر خبر، نوع نگاه و سیاست های رسانه های مختلف به اخبار می باشد.

همانطور که در عکس کاملا مشهود است رسانه های فارسی زبان خارج از ایران و رسانه های خارجی برای دست یابی به اخبار به دنبال رسانه های داخلی هستند ولی نشر آن را باسیاست خاص خود انجام می دهند.

امیدواریم که مردم ایران برای دست یابی به اخبار موثق مذاکرات به رسانه های داخلی اطمینان بیشتری داشته باشند تا دیگران و بدانند خبرنگاران ایرانی حاضر در لوزان شبانه روز تلاش می کنند تا آنچه که واقعیت دارد را به شما منتقل کنند نه آنچه که دوست دارند اتفاق بیفتد.

توضیح:خبرگزاری برنا لازم می داند از همه خبرنگاران ایرانی حاضر در لوزان سوئیس برای تلاش در خورتحسین شان در پوشش مذاکرات هسته ای تشکر کند و به آنها خداقوت بگوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز