دیدگاه پژویان در پی توافق هسته ای؛

ظریف پاسخ اعتماد مردم به دولت است

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۵:۲۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۸۰۷
ظریف پاسخ اعتماد مردم به دولت است

«جمشید پژویان» مدیر سابق دفتر شورای رقابت و اقتصاد دان کشور در گفت و گویی با برنا، در مورد اتفاقات شامگاه پنجشنبه و توافق ایران با قدرت های جهان گفت: در مجموع توافق تا حد ممکن صورت گرفت و آقای ظریف با تمام توان تلاششان را کردند اما این توافق در شرایطی نبوده که طرفین دارای قوای مشابه و یکسان باشند، یعنی طرف مقابل از قدرت بیشتری برخوردار بوده اما تلاش آقای ظریف در دستیابی به یک توافق خوب ستودنی است.

وی در ادامه افزود: هر چند که آن ها با خصومت تمام این فشار ها را آوردند اما اگر توافق صورت نمی گرفت طرف های غربی با بهانه های بیشتری فشار بر ملت ایران وارد می کردند. به همین دلیل آمریکا و بعضی از کشورهای 5+1 این تمایل را داشتند که این توافق صورت بگیرد و برای حصول توافق هم هزینه های زیادی پرداختند. اما در مجموع در مذاکرات و پشت میز مذاکرات ما از قوای یکسانی برخوردار نبودیم و بیشتر تهدیدها در اختیار آن ها بوده است. اگر چنین فضایی را در نظر بگیریم به نظر می آید توافقی که صورت گرفته حاصل تلاش تیم ایران و درایت آقای ظریف در جریان مذاکرات است.

پژویان در انتها در مورد عملکرد آقای ظریف دیدگاه خود را اینگونه عنوان کرد: جناب ظریف با توجه به شرایط و فضای موجود در سیاست داخلی جامعه توانسته اهم مردم را به سمت خود جذب کند و به اعتماد مردم نسبت به دولت پاسخ مناسبی دهد و  با توجه به شرایط و فضایی که موجود بود به نظر من بسیار خوب عمل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز