آلبرت بغزیان:

ظریف لبخند را به مردم هدیه کرد

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۵:۵۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۴۸۱۵
ظریف لبخند را به مردم هدیه کرد

صحبت های ظریف در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس در آخرین روز تعطیلات نوروز لبخندی دوباره به مردم داد. لبخندی که چندین سال ملت ایران منتظر آن بودند. گذشته از پیروزی های سیاسی و احیای دیپلماسی کشورمان در سطح بین الملل، اقتصاد کشورمان امید تازه ای در دلش روشن شد.

«آلبرت بغزیان» استاد برجسته اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با برنا در مورد این واقعه مهم گفت: راجع به مسایل سیاسی نظری ندارم ولی از نظر اقتصادی مسلما بلاتکلیفی در اقتصاد کشور هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم خارجی که بیشتر بر می گشت به امنیت اقتصادی و بحث نرخ ارز و منابع مالی از بین رفت. با توجه به بیانیه و با فرض پیش رفتن طبیعی این تفاهم نامه و مکتوب شدن آن، اعتماد سازی به اقتصاد کشورمان به وجود می آید و این دید ثبات پیدا می کند که جنگی رخ نمی دهد و سرمایه ها جای امنی برای سرمایه گذاری در ایران پیدا می کنند و منابع مالی که بلوکه شده بوده طبق برنامه زمان بندی شده به شاهرگ های اقتصاد ایران سرازیر می شوند.

 بغزیان در مورد عملکرد وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: آقای ظریف با کلماتی که معنی دیپلماتیک می دهد و روند مذاکرات را خدشه دار نمی کرد در جریان مذاکرات گام بر می داشت و به نوعی کاملا حرفه ای عمل کرد. می توان گفت ایران بیشترین فشار را در میان تیم های مذاکره کننده داشت زیرا دیپلمات های ما مجبور بودند نمایندگان چند کشور را به سمت توافق سوق دهند. شاید آن ها از موضع قدرت وارد شدند و خیلی هم ادعا می کردند که این پای میز مذاکره آمدن به خاطر فشار تحریم ها و مسایل اقتصادی کشور بوده است در حالی که ایران تنها به صلح در جهان فکر می کند و می خواهد روش دیپلماسی را به جنگ ستیزان نشان دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز