عمان تنها کشور صلح طلب در جنگ ریاض و صنعا

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۱۰:۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۹۰۸
ماموریت سازمان ملل حفظ صلح میان تمامی طرفها است اما عمان حاضر است برای کمک به یمنی ها و سازمان ملل و تشویق دو طرف بحران جهت نشستن بر سر میز مذاکره نقش ایفا کند.

وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد : کشور ما قبل از حملات هوایی عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس علیه انصارالله در 26 ماه مارس گذشته تاکنون پیام هایی میان انصارالله و عربستان مبادله کرده است اما هیچ یک از دو طرف به این نوع ارتباط اهمیتی ندادند .

وی افزود : عمان در این حمله موسوم به توفان قاطع مشارکت ندارد دلیل آن نیز ساده است زیر عمان کشور صلح است. ما وقتی بخشی از حمله نظامی باشیم نمی توانیم دست به تلاش های صلح آمیز بزنیم . این دو موضوع با یکدیگر در تضاد است.

وی تاکید کرد: طرف های درگیر در حال حاضر همچنان آماده گفتگو نیستند. هر چند عمان به سازمان ملل در جهت گردآوردن طرفهای درگیر بر سر میز مذاکره تلاش می کند اما این موضوع باید به شورای امنیت سپرده شود و میزبانی از مذاکره میان طرفهای متخاصم باید در نقطه ای خارج از خاورمیانه شکل گیرد.

وی اظهار داشت: ماموریت سازمان ملل حفظ صلح میان تمامی طرفها است اما عمان حاضر است برای کمک به یمنی ها و سازمان ملل و تشویق دو طرف بحران جهت نشستن بر سر میز مذاکره نقش ایفا کند.

گفتنی است عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به استثنای عمان در حملات هوایی علیه یمن مشارکت داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز