قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در سال ۹۴ هدف گذاری شد

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۱۶:۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۵۰۰۴
رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی در سال ۹۴ هدف گذاری شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تلاش می کنیم در سال جاری نیز همانند سال گذشته به رشد صادرات غیرنفتی کمک کنیم ، گفت: رشد حداقل 20 درصدی در سال 94 برای صادرات غیرنفتی کشور هدف گذاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، مجتبی خسروتاج با تاکید براینکه دراین راستا برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت، افزود: بخشی از اقدامات مورد نیاز در این زمینه به سرمایه گذاری مناسب ارتباط دارد که در این خصوص طی سال های گذشته در زمینه پتروشیمی عملیات اجرایی انجام شده و در سالجاری شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح ها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در برخی بخش ها از جمله بخش کشاورزی شاید نیازمند آن باشیم که از ظرفیت های اضافی این بخش استفاده بهینه تری انجام دهیم به طوری که می توان با برنامه ریزی هدفمند و مناسب در زمینه مازاد تولید داخل، جلوی ضایعات را گرفته و از این ظرفیت های اضافی در راستای مقاصد صادراتی بهره ببریم.

به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش معدن نیز همانند سال گذشته با جدیت موضوع تکمیل زنجیره معدن را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم محصول با ارزش افزوده بالاتر را در بخش معدن داشته باشیم.

خسروتاج همچنین برنامه ریزی به منظور توسعه و مشارکت برای ارتقای صنعت توریسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این صنعت نقش موثری درایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت از این رو ما تلاش می کنیم به منظور رونق این صنعت تعاملات لازم را به عمل آوریم.

وی ادامه داد: در بخش صنایع نیز در گروه های مختلف صنعتی برنامه ریزی های مورد نیاز صورت گرفته تا بتوانیم دراین خصوص نیز به اهداف تعیین شده دست یابیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز