عارف:

منتقدان مذاکرات شرایط کشور را درک کنند

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۴:۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۱۹۶
منتقدان مذاکرات شرایط کشور را درک کنند
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: منتقدان مذاکرات هسته‌ای حق بیان انتقادات خود را دارند اما آنها هم باید شرایط کشور را درک کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا عارف در حاشیه دیدار نوروزی خود که صبح امروز در محل دفتر بنیاد امید ایرانیان برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید از تیم مذاکره کننده تشکر کرد که با قدرت در جهت حفظ منافع ملی و حقوق ملت ایران تلاش کردند اظهارکرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این مذاکرات رسمیت پیدا کرد حق غنی سازی کشورمان بود.

وی در ادامه افزود: پذیرش حق غنی سازی همان چیزی بود که ما از اول مطرح می‌کردیم و تلاش کردیم تا این حق را به تثبیت برسانیم در عین حال موفقیت دیگر ما در مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه بود. هر چند مذاکرات سوئیس در حد یک بیانیه بود و نمی‌شود از همین حالا درباره‌ی آن قطعی صحبت کرد اما با نگاه مثبت و واقعی دیپلمات‌های ما امیدواریم که توافقنامه‌ای در راستای تامین حقوق ملت به دست آوریم. من به این دستاورد خوشبینم.

عارف همچنین درباره‌ی انتقاداتی که به نتایج مذاکرات بیان می‌شود، گفت: اظهار نظر حق هر فرد است و اگر این اظهارنظر‌ها در جهت حل مشکلات است، بسیار مفید است. من فکر می‌کنم همه قبول دارند که تیم مذاکره کننده ما تیم قوی و خبره‌ای است . محمدجواد ظریف نیز یکی از برجسته‌ترین کارشناسان حوزه دیپلماسی است که من امیدوارم همه جناح‌ها در مذاکرات منافع ملی را در نظر گرفته و تحلیلهای خود را در راستای منافع ملی انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شما چقدر این انتقادها را منصفانه می‌دانید، خاطر نشان کرد: من نمی‌خواهم انتقاد‌ها را نقد کنم. فرض ما این است که انتقادها سازنده است و قضاوت هم درباره انتقادها با مردم است. آنچه که مهم است این است که ما واقعیات کشور را بپذیریم و در نظر بگیریم در چه شرایطی وارد مذاکرات شویم و چه شرایطی بر ما تحمیل شده بود.

عارف همچنین درباره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص راهبردهای انتخابات مجلس صحبت‌های خوبی شده و ما در سال 94 به تدریج وارد تعیین مصادیق می‌شویم اما هنوز به جمع‌بندی روشنی نرسیده‌ایم بلکه فقط شاخص‌ها و معیارها به صورت کلی مشخص شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: در حال حاضر عملا کلید انتخابات زده شده اما ورود قانونی به انتخابات بر اساس اعلام وزارت کشور خواهد بود. ما اکنون در محافل خصوصی رایزنی‌های خود را آغاز کردیم ولی هنوز در مورد هیچ گزینه خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز