بیش از ۲ هزار کشته و زخمی در تجاوز عربستان به یمن

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۹:۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۳۰۰
بیش از ۲ هزار کشته و زخمی در تجاوز عربستان به یمن
سازمان های حقوقی یمنی، با اعلام آمار موثق از قربانیان تجاوز هوایی عربستان سعودی کشتار غیرنظامیان بی دفاع را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، مسئولان سازمان های حقوقی یمنی در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، گزارشی موثق از شمار قربانیان تجاوز سعودی به یمن ارائه داده و تاکید کردند که شمار زیادی از 850 کشتۀ این تجاوز، زنان، کودکان و سالمندان بودند.

این سازمان ها همچنین تاکید کردند که پس از تهیۀ اسناد و مدارک لازم، گزارشی موثق از استفادۀ عربستان سعودی از سلاح های ممنوعه به دادگاه های بین المللی ارائه خواهند داد.

ارائه گزارش موثق از تعداد کشته ها، پس از حمله هوایی به منطقه بنی مطر صورت گرفت، که شمار زیادی کشته برجا گذاشت. پس از این تجاوز، سازمان "بیت الحریه" با مشارکت سازمان های حقوقی و نهادهای مردم نهاد، طرح ارائه آمار رسمی و موثق از تعداد تلفات تجاوزات سعودی به یمن را ارائه کردند.

بر پایه این گزارش، شمار قربانیان، 857 شهید اعلام شد که 160 تن از آنان کودک بودند و شمار زیادی نیز زنان و سالمندان بودند. شمار زخمی ها نیز 1214 تن اعلام شد که حال 762 تن از آنان وخیم اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز