دبیرکل حزب الله لبنان:

نبرد در سوریه دفاع از منطقه است/ شجاعت رئیس جمهور سوریه، توطئه خارجی را شکست داد

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۸:۴۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۵۲۱
نبرد در سوریه دفاع از منطقه است/ شجاعت رئیس جمهور سوریه، توطئه خارجی را شکست داد
دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگوی زنده با تلویزیون سوریه، مهمترین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این گفت وگو، نزاع موجود در منطقه و زمینه ها و اهداف آن را کاملا سیاسی و غیر مذهبی توصیف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به روابط نزدیک کشورهای عربی با رژیم شاهنشاهی ایران، تاکید کرد که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ یک از حکام عرب، شاه ایران و حکومت ایران را به خاطر شیعه بودن مورد انتقاد قرار نمی داد و برعکس، رابطه خوبی هم با رژیم شاه داشتند، اما پس از انقلاب در حالی که ایران از هم پیمانی با اسرائیل خارج شد و روابطش را با رژیم صهیونیستی قطع کرد، زبان به انتقاد از ایران گشودند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: ورود در جنگ سوریه گزینه و انتخاب ما بود و ما این موضوع را به صورت واضح و مشخص اعلام کرده و علل آن را نیز توضیح دادیم.‬‎

وی افزود: گزینه اعلام شده ما، مشارکت در جنگ علیه تروریست ها در سوریه بود. دبیرکل حزب الله افزود: این گزینه ما بود و آن را اعلام کردیم و ترسی از اعلام آن هم نداشته‌ایم.‬

نصرالله تصریح کرد: ما از هم‬‎ پیمانان خود در لبنان نخواستیم که از ما در دخالت در سوریه دفاع کنند و از آنها نیز انتقاد نکردیم و گفتم که هر طور می خواهید موضعگیری کنید‬‎.

دبیرکل حزب الله گفت: روشن بود که سوریه در برابر یک جنگ سخت و طولانی قرار دارد.‬‎ وی گفت: می دانستیم از ابتدا که جنگ کوتاه نیست جنگ تمام عیار است.

وی تصریح کرد: در همه سطوح اینگونه برخورد می‌شد که سوریه در دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد. حجم توطئه علیه سوریه و جنگ علیه سوریه از ابتدا بسیار زیاد بود و بزرگ. ما وارد آن نشدیم که یک یا دو سال یا چند ماه طول خواهد کشید. از اول می دانستیم که این جنگ طولانی است.‬‎

نصرالله سپس با اشاره به ترور رفیق حریری در سال 2005 و تاثیر آن بر روند وقایع منطقه گفت: کسانی که حریری را ترور کردند، تمام سناریو را از پیش تعیین و آماده کرده بودند.

نصرالله تاکید کرد: تا زمانی که دولت و نظام سیاسی در سوریه وجود دارد و برموضع مقاوم خود پافشاری می کند، جنگ بر ضد سوریه با شکست مواجه خواهد بود. هدف آغاز کنندگان این جنگ، سیطره بر برخی مناطق نبود بلکه آنها می خواستند کل دولت و نظام سوریه را زیر و رو کنند.

به گفته نصرالله، منافع مشترک برخی کشورهای عربی خلیج فارس و آمریکا چنین ایجاب می کند که ارتش عربی قوی در منطقه وجود نداشته باشد.

شجاعت رئیس جمهور سوریه، توطئه خارجی را شکست داد

به گفته دبیرکل حزب الله، پایداری و شجاعت رئیس جمهور سوریه و ارتش عربی سوریه و پایگاه مردمی گسترده آنان، جنگ بر ضد سوریه را ناکام گذاشت.

نصرالله گفت: از جمله نعمات خدا این بود که در زمان آغاز این توطئه، چنین رئیس جمهوری بر سوریه حکومت می کرد.

وی افزود: نبرد در سوریه دفاع از منطقه است و تصور کنید اگر دولت سوریه سرنگون شود و القاعده بر سوریه حاکم شود، سرنوشت عراق و لبنان چه می شود؟‬‎

دبیرکل حزب الله گفت: موضوع سوریه بزرگتر از مسئله یک فرد یا نظام است. مسئله بزرگتر از این حرفهاست.‬‎

سید حسن نصرالله در ادامه به تشریح توان حزب الله لبنان پرداخت و گفت: ما هر جا که نیاز باشد و در حد توان خود حضور می یابیم.‬‎

نصرالله ادامه داد: ما به نیروهای سوریه کمک می کنیم و تصمیم گیری در سطح سیاسی و نظامی کاملا به دست مسئولان سوریه است و هر جا که کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم.‬

نصرالله سپس با اشاره به این که خسارات و تلفات حزب الله در جنگ، کمتر از آن چیزی است که در برخی رسانه های مخالف اعلام می شود، گفت: اعداد و ارقام اعلام شده حقیقی نیست و در واقع آرزوی دشمنان است که بر زبان می آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز