علی قنبری در گفت و گو با برنا:

بزودی شاهد یک تحول بزرگ در بخش سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۹:۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۵۳۳
بزودی شاهد یک تحول بزرگ در بخش سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود
افزایش چشمگیر شاخص بورس در روزهای اخیر وابسته به تفاهم سوئیس و سیاست های اقتصادی است و هر دو به یک اندازه در رشد اقتصاد کشور نقش دارند.

علی قنبری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص اقدامات موثر دولت روحانی در عرصه اقتصادی، گفت: دولت یازدهم توانسته است هم در ابعاد بین المللی مثل تفاهم سوئیس کارهای بزرگی انجام دهد هم تحول قابل توجهی در عرصه اقتصادی صورت دهد و در جهت کنترل تورم و بهبود رشد اقتصادی و کنترل بیکاری تا حدودی موفق بوده است.

وی ادامه داد: دولت توانسته است بیکاری را از 16 درصد به حدود 11 درصد کاهش دهد و یا تورم را از 42 درصد به 15 درصد برساند و رشد منفی 6.8 درصدی اقتصاد را مثبت کرده که همگی به نظر من اقدامات ملموسی است که دولت آقای روحانی انجام داده است.

قنبری با اشاره به رکود و تورم چندین ساله اقتصاد کشور، تصریح کرد: هم اکنون دولت در تلاش است تولید کارهای لازم برای ایجاد سرمایه گذاری را افزایش دهد و با توافقی که به نظر می رسد چندی دیگر به سرانجام برسد سرمایه گذاری خارجی به سمت داخل افزایش می یابد که در نتیجه آن ثبات بر اقتصاد کشور حکم فرما می شود که همین امر رکود را به تدریج از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: بنده اطمینان می دهم تا آخر سال شاهد یک تحول بزرگی در بخش سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی افزود: با کنترل تورم و افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصاد و اشتغال مطمئنا قدرت خرید مردم را نیز بالا می برد.

علی قنبری در پایان با اشاره به رشد قابل توجه شاخص بورس در روزهای اخیر اظهار داشت: افزایش چشمگیر شاخص بورس در روزهای اخیر وابسته به تفاهم سوئیس و سیاست های اقتصادی است و هر دو به یک اندازه در رشد اقتصاد کشور نقش دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز