وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:

نمایندگان ایران در مذاکرات معقولانه ترین مواضع را داشتند

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۵۸۳
نمایندگان ایران در مذاکرات معقولانه ترین مواضع را داشتند
ایران به دنبال مسابقه جنگ افزاری در سطح خاورمیانه نیست. به هرحال در همه موارد تصمیم گیری شده است و همه مسائل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است. این توافق هرگونه روزنه را برای کسانی که به برنامه اتمی ایران شک دارند را از بین خواهد برد.

پس از مذاکرات لوزان رسانه های داخلی و بین المللی تحلیل های مختلف و متفاوتی نسبت به رویداد بزرگ تفاهم سیاسی در پرونده هسته ای ارائه کرده اند. 

در این میان یکی از رسانه های معتبر و تحخصصی روسیه طی مصاحبه ای با وزیر خارجه روسیه و نیز یک از دیپلمات های روس واکنش آنان نسبت به تفاهم هسته ای لوزان را انعکاس داده است.

به گزارش برنا به نقل از سایت اسپاتنیک روسیه؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است: توافق هسته ای خوب با ایران بسیار مثمر ثمر خواهد بود، ایران را می توان به عنوان قابل کنترل ترین کشور در سطح هسته ای درجهان دانست.

وی افزود: در مذاکرات انجام شده میان ایران و گروه 1+5، نمایندگان ایران معقولانه ترین صحبت ها را در جریان مذاکرات مطرح می کردند. ایران همیشه در چند ماه اخیر آمادگی خود را برای یک تعهد جامع اقرار می کرد.

همچنین یکی از دیپلمات های تراز اول روسیه گفت: ایران به دنبال مسابقه جنگ افزاری در سطح خاورمیانه نیست. به هرحال در همه موارد تصمیم گیری شده است و همه مسائل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است. این توافق هرگونه روزنه را برای کسانی که به برنامه اتمی ایران شک دارند را از بین خواهد برد.

نظر شما