سخنگوی هیات رییسه مجلس:

اکثریت مجلس از روند مذاکرات رضایت دارند

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۵۶۰۶
اکثریت مجلس از روند مذاکرات رضایت دارند
سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: اکثریت نمایندگان از مذاکرات اخیر هسته ای و دستاوردهای آن و گزارش های وزیر امور خارجه رضایت داشتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه غیر علنی امروز مجلس وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی حضور داشتند. در طول یک هفته گذشته بحث هایی مطرح شده بود که موجب دغدغه نمایندگان درباره مذاکرات هسته ای شده بود.

وی با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری است و البته ممکن است چند صدایی در آن دیده شود، افزود: اکثریت نمایندگان از مذاکرات اخیر هسته ای و گزارش های وزیر امور خارجه و دستاوردهای این مذاکرات رضایت داشتند.

وی ادامه داد: دغدغه های نمایندگان بیشتر از این جنبه است که با توجه به الفاظی که مطرح می شود در نوع نگارش توافقنامه باید به گونه ای عمل شود و از کلماتی استفاده شود که این دغدغه ها را رفع کند و ما مورد لفاظی غربی ها قرار نگیریم.

نعمتی بیان کرد: البته موضوع بعدی تضمین هایی است که باید داشته باشیم و این تضمین ها از نوع برداشتن یکباره تحریم ها است که باید از طرف غربی ها داده شود و اینکه راکتور آب اراک باید جزء موضوعات مهم باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی دولت گفت: اگر نیاز باشد که این موضوع به تائید مجلس برسد قطعا مطرح می شود اما در حال حاضر نیاز نیست و البته دولت این اختیار را دارد که پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه تاکید کرد که در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی اگر نیاز به رای مجلس باشد این موضوع صورت می گیرد اما در حال حاضر نیاز نیست.

وی در ادامه افزود: همچنین بازدیدها از تاسیسات هسته ای نیز در قالب پروتکل انجام می شود و این موضوع فراتر از پروتکل نیست.

نعمتی در پایان افزود: جلسه غیر علنی بسیار خوب بود و تنش آن چنانی وجود نداشت هرچند که برخی صداها نیز شنیده می شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز