احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با برنا:

دولت روحانی روند غنی سازی در کشور را به دنیا دیکته کرد

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۰:۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۰۸۲
دولت روحانی روند غنی سازی در کشور را به دنیا دیکته کرد
بخشایش اردستانی به مناسبت فرا رسیدن روز فناوری هسته ای گفت: دولت آقای روحانی توانسته به دنیا ثابت کند که ما می توانیم عضو باشگاه هسته ای باشیم و هیچ کس نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.

احمد بخشایش اردستانی کارشناس سیاست خارجه و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص روز فناوری هسته ای به عنوان نماد پیشرفت و اقتدارملی گفت: روز بیستم فروردین که روز بزرگداشت فناوری هسته ای تعیین شده است یک روز نمادین است که در دولت قبل تلاش شد تا با بزرگداشت این روز به عنوان روزی که   غنی سازی را در کشور بومی کردیم، آن را ارج نهیم.

وی در خصوص تفاوت بیستم فروردین سال 1394 با سال های پیش از آن، تصریح کرد: این روز هم مانند سال های گذشته است با این تفاوت که مردم ما امسال از بابت به رسمیت شناختن فعالیت صلح آمیز هسته ای خشنود هستند.

بخشایش اردستانی افزود: امروز که دولت تدبیر و امید توانسته است در قالب یک توافق جامع، حق غنی سازی ما را به جهانیان و غربی ها دیکته کند، نتیجه تلاش یک اندازه تمامی دولت های پس از انقلاب است که با نردبانی که درست کردند باعث شدند تا حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شود.

این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه گفت: و شاید مهم ترین تفاوت این باشد که در سال های گذشته ما این روز را جشن می گرفتیم چون به توانایی خود ایمان داشتیم اما امسال جشن می‌گیرم زیرا امروز جهانیان باور دارند که ایرانی می تواند.

وی با اشاره به تندروی های برخی اشخاص مبنی بر تحمیل شدن هزینه‌های گزاف تا رسیدن به این مهم، اظهار داشت: برخلاف این عده من اعتقاد دارم با زحماتی که تمامی دولت ها در این عرصه کشیدند همگی تلاش کردند تا راه را برای رسیدن به چنین توافقی باز کنند و این که ما بتوانیم به طور رسمی و صلح آمیز به فعالیت هسته ای خود ادامه دهیم هدف تمامی این دولت ها بوده است.

بخشایش اردستانی در خصوص نقش هر یک از دولت های پس از انقلاب در پیشرفت صنعت هسته ای کشور، عنوان کرد: به طور عام نتیجه کارهای گذشتگان باعث می شود تا یک پروژه به سرانجام رسد. حال یک دولت مثل دولت آقای احمدی نژاد از خود جسارت به خرج می دهد و حرکت رو به جلو را شتاب می بخشد که به تبع آن  پنج قطعنامه در شورای امنیت علیه کشور به تصویب رسید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  در ضمن در زمان دولت اصلاحات نیز اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت. در همین زمان بود که وقتی دولت دید غربی ها بد عمل می کنند و کارشکنی کرده‌اند با تبعیت از  مقام معظم رهبری پلمپ ها را شکستند.

وی در پایان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید« مشرکین و اهل کتاب حتی دوست ندارند خیری از جانب پروردگار به خود مسلمانان برسد» خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم تفسیر این آیه را به عینه شاهد باشیم که آقای اوباما بر می‌گردد و می‌گوید «من خیلی دوست دارم پیچ و مهره صنعت هسته ای ایران را باز کنم و سوار کشتی کنم و به آمریکا بیارم ولی نمی توانم» وحال این کلمه نمی توانم را به این جهت به کار برده که دولت آقای روحانی توانسته به دنیا ثابت کند که ما می توانیم عضو باشگاه هسته ای باشیم و هیچ کس نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.

نظر شما
نظرات
داود صادقی
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
تشکر از دقت نظرتان و بیان توانمندیهای کشورمان....انتظار میرود اقایان نمایندگان مجلس در مورد زندگی سخت و اقتصاد ناتوان معلمان کشورمان نیز بیانیه و طرحی تصویب کنن و معلمان را از نظر حقوقی و معیشتی یاری دهند تا با رعع دغدغه معیشتی انها ،دانشمندان بیشتر در همه علوم پرورش یابند و علم زیربنایی تر گردد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز