قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خبر داد؛

بهسازی ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار واحد مسکونی در روستاها

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۲:۳۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۲۹۵
بهسازی ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار واحد مسکونی در روستاها
رضایی گفت: بنیاد مسکن تا به امروز یک میلیون و 641 هزار واحد مسکونی را در روستاهای کشور بهسازی کرده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، افزود: علاوه بر روستاهای کشور با همکاری بنیاد مسکن و سازمان ثبت و اسناد، تاکنون برای 59 هزار و 654 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز سند صادر شده است.

وی از اجرای طرح هادی در 37 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور خبرداد و گفت: از 37 هزار روستای بالای 20 خانوار هم اکنون برای 35 هزار روستا طرح هادی تهیه شده است و در 14 هزار و 282 روستا این طرح به صورت کامل اجرایی شده است.

به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، با اجرای طرح هادی در روستاهای کشور امروز شاهد تغییر چهره روستاها هستیم و خانه های آنان نیز با اجرای این طرح در مقابل بلایای طبیعی بسیار مستحکم تر شده است.

وی با اشاره به وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنیاد مسکن که 21فروردین ماه سال 58 به فرمان حضرت امام خمینی (ره )برای تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد تشکیل شد، هم اکنون توسط یک شورای 5 نفره اداره می شود و تمام کارکنان این نهاد مقدس تاکنون به صورت انقلابی برای خانه دار شدن محرومان جامعه تلاش کرده اند.

رضایی اظهارداشت: بنیاد مسکن تا به امروز یک میلیون و 641 هزار واحد مسکونی را در روستاهای کشور بهسازی کرده است و هم اکنون سالانه 200 واحد مسکونی در روستاهای کشور می توانند با استفاده از تسهیلات بانکی با حمایت های دولت نوسازی و بهسازی شوند.

وی با بیان اینکه از 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی روستایی 2 میلیون و 400 هزار واحد از دوام مناسبی برخوردار نبودند، گفت: با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی دو برنامه توسعه، سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور نوسازی می شوند.

وی با اشاره به بلایای طبیعی در کشور یادآورشد: روستاها در برابر بلایای طبیعی بسیار آسیب پذیر هستند و بنیاد مسکن در زمان وقوع حوادث مختلف در کشور از جمله جنگ و یا زلزله تاکنون بیش از یک میلیون و 360 هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور بازسازی کرده است.

رضایی در خصوص خیرین مسکن ساز نیز گفت: در کنار کمک های مردمی به حساب 100 امام برای خانه دار شدن محرومان جامعه، خیرین مسکن ساز نیز فعال هستند و تاکنون 38 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور توسط این خیرین ساخته و به نیازمندان واگذار شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد علاوه بر روستاها در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در زمینه ساخت و ساز مسکن فعال است، یادآورشد: در سال گذشته بنیاد مسکن 347 هزار و 150 واحد مسکونی را در شهرهای زیر 25 هزار نفر به متقاضیان واجد شرایط واگذار کرده و هم اکنون مردم در آن ساکن هستند.

وی تاکید کرد: نبود مسکن برای محرومان جامعه مشکلات زیادی دارد زیرا برخی از مردم که از توانایی اقتصادی برخوردار هستند، می توانند به سهولت در هرکجا که لازم است خانه خریداری کنند، عده دیگر با کمک های دولتی و تسهیلات بانکی می توانند خانه دار شوند، اما محرومان جامعه امکان تهیه مسکن را ندارند و حضرت امام خمینی (ره) با صدور این فرمان و حساب100 امام، پایه های تامین مسکن محرومان جامعه را بنیان گذاشتند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در پایان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد:فاطمه زهرا الگوی همه از دفاع از ولایت بود و در عمر کوتاه ایشان فرزندانی را تربیت کردند که همه عالم از وجود مبارک آنها سرپا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز