علی ربیعی خبر داد؛

حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد/ اختصاص ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۴:۳۱:۳۹
کد خبر: ۲۷۶۳۲۵
حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد/ اختصاص ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی ربیعی در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی زنان سرپرست خانوار در مرکز آموزش و توان بخشی حرفه ای معلولان کوروس گفت : این واحدها در سراسر کشور در دست احداث است که تا پایان سال 94 تحویل مددجویان می شود .

ربیعی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی مسکن ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار نیز سال گذشته به افراد نیازمند تحویل داده شد ، افزود : با تفاهم دو وزارتخانه تعاون و راه و شهرسازی روند ساخت مجموعه مسکن های حمایتی بسیار جدی تر از قبل تداوم می یابد .

وی درباره بیمه زنان سرپرست خانوار نیز گفت : با توجه به اینکه بودجه حمایتی بیمه این زنان از محل منابع دولتی حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با مشکل روبرو و حذف شد، اما با استفاده از منابع داخلی بیمه همه زنان سرپرست خانواری که تحت حمایت هستند همچنان پرداخت می شود .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به همراه وزیر تعاون ، کار رو رفاه اجتماعی به مناسبت گرامیداشت روز زن امروز از مرکز آموزش و توانبخشی حرفه ای معلولان کوروس بازدید کردند .

در این مرکز 4 هزار پرونده وجود دارد که 360 مورد آن افراد معلول ضایعه نخاعی هستند .

سازمان بهزیستی در این مرکز به مددجویان تحت پوشش خدمات بیمه ای ، درمانی ، سند مالی و اشتغال ارائه می کند .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از کارگاه جعبه سازی جواهرات که بیش از 30 نفر از معلولان و بانوان سرپرست خانوار در آن مشغول به کار هستند ، بازدید کردند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

علی ربیعی در حاشیه بازدید از مرکز آموزش و توانبخشی حرفه ای معلولان کوروس ، گفت: پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان به زودی برای تصویب به هیئت وزیران ارائه می شود.

ربیعی افزود: سازمان تأمین اجتماعی این پیشنهاد را به وزارت تعاون ارسال کرد که اینجانب آن را به زودی در جلسه هیئت وزیران برای تصمیم گیری و تصویب، ارائه خواهم کرد.

وی گفت: مقدار افزایش حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد این افزایش با توجه به میزان تورم تصویب شود.

زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال زنان در قالب تعاونی و کار خانگی را از برنامه های جدی این وزارتخانه دانست و افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای موضوع مهارت آموزی به زنان سرپرست خانوار در بخش های اشتغال و تولید پیگیری می شود.

ربیعی، آموزش سیار سازمان فنی و حرفه ای در روستاها، شهرها، شهرهای کوچک و حاشیه شهرهای بزرگ، استقرار صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات ویژه و ساماندهی بازاریابی برای فروش و حتی صادرات محصولات زنان سرپرست خانوار را از مهمترین این اقدامات برشمرد.

وی از تصویب مدل مهارت آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در شورای عالی اشتغال خبر داد و گفت: پارسال با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و وزارت تعاون این مدل کلید خورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فقدان طراحی و نبود بازاریابی را دو مشکل اساسی در زمینه اشتغال زنان دانست و افزود: تسهیلات به افرادی که مهارت نداشتند پرداخت می شد اما در حال حاضر این افراد پس از شناسایی و فراگیری مهارت وارد عرصه تولید و درآمدزایی می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز