فاضل میبدی در گفت و گو با برنا:

نمی توانیم در کشور را ببندیم و مشکلات را حل کنیم

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۴:۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۴۱۳
نمی توانیم در کشور را ببندیم و مشکلات را حل کنیم
اساس سیاست داخلی دولت مسایل اقتصادی است، تا این درست حل نشود در مورد مسایل دیگر صحبت کردن، مسایل فرهنگی، مسایل سیاسی این ها راه به جایی نمی برد.

تا وقتی مسائل سیاست خارجی خود را حل نکنیم و سرمایه گذاران خارجی به امنیت داخلی ما اعتماد نکنند این مشکلات داخلی نیز حل نمی شود

حجت الاسلام میبدی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:اگر سیاست خارجی درست حل شود سیاست داخلی نیز حل خواهد شد ، این دو مساله به هم ربط دارند و جدا از هم نیستند، سیاست داخلی شامل مسایل اقتصادی، فرهنگی، احزاب و مطبوعات و غیره می شود به هر حال بستگی دارد ما رابطه خود را با دنیای بیرون درست تعریف و مشخص کرده و مسایل اقتصادیمان را حل کنیم، ملتی که مشکلات اقتصادی آن حل نشده به نظرم در رابطه با مسایل دیگر حرف زدن مقداری عجولانه است و مسایل اقتصادی ما موقعی حل می شود که سیاست خارجی ما حل شود.

میبدی ادامه داد:بر خلاف کسانی که معقتدند ما می توانیم در کشور را به روی کشورهای دیگر ببندیم و مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم من این را قبول ندارم ما مخصوصا ناچاریم با کشورهای بزرگ، صاحب صنعت و سرمایه ارتباط برقرار کنیم. در کشورهای کوچک سرمایه ای نیست حتی سرمایه داران خود ما که می خواهند داخل کشور خودمان سرمایه گذاری کنند در کشورهای بزرگ دارند زندگی می کنند و سرمایه خود را بردند آنجا در آمریکا، استرالیا، کانادا و جاهای دیگر.

 

وی افزود: تا وقتی مسائل سیاست خارجی خود را حل نکنیم و سرمایه گذاران خارجی به امنیت داخلی ما اعتماد نکنند این مشکلات داخلی نیز حل نمی شود.

 

حجت الاسلام میبدی تاکید کرد: شخصا بر این باورم که اساس سیاست داخلی دولت مسایل اقتصادی است، تا این درست حل نشود در مورد مسایل دیگر صحبت کردن، مسایل فرهنگی، مسایل سیاسی این ها راه به جایی نمی برد. نسل جوان کار می خواهد، آینده، شغل، مسکن می خواهد این ها چیزهایی است که در اقتصاد حل می شود و در جاهای دیگر حل نمی شود.

 

وی در رابطه با عملکرد دولت در زمینه تقویت احزاب ، گفت: هنوز دولت در زمینه احزاب کاری نکرده و نباید هم انتظار داشت. اکنون که مسایل سیاست خارجی دارد حل می شود تا حالا هم خیلی خوب جلو رفته در مسئله احزاب هم باید دولت وارد شود چرا که انتخابات در دولت وقتی درست انجام می شود که احزاب درست در مملکت وجود داشته باشد، اگر انتخابات احزاب به نحو صحیحی نباشد این جامعه هیچ موقع موفق نخواهد شد.

 

میبدی ادامه داد: باید آزادی احزاب باشد، باید آزادی مطبوعات باشد که درست با هم رقابت کنند متاسفانه در جامعه امروز ما این گروه های سیاسی که وجود دارند به صورت درستی با هم رقابت نمی کنند، در جامعه ما همچنان که اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد باید رقابت سالم هم وجود داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: باید تمرین دموکراسی کرد، تمرین تحمل یکدیگر، تمرین حرف مخالف و به قول امروزی ها یک تلورانس و مدارایی که باید در جامعه ما جا بیافتد و نباید امروز و فردا کرد و باید شروع شود، بخشی بوسیله دولت و بخشی را  مردم و بخشی را باید NGO ها شروع کنند و باید به صورت هماهنگ و همزمان شروع کنند، امروز متاسفانه جامعه ما دارد تبدیل به جامعه کم حوصله و جنگ اعصاب و خشونت می رود جلو چرا که افراد نمی توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند در جامعه که آزادی نباشد آن جامعه به طرف کم تحملی و خشونت می رود.

 

حجت الاسلام میبدی در ادامه افزود: باید شروع کنند و دولت باید کمک کند، احزاب و بخشی از حاکمیت قوه قضائیه که خیلی مهم است باید شروع کنند تا رقیب را تحمل کنند اجازه دهند در جامعه مردم آزادانه حرف بزنند با برخوردهای ناروامندانه دولت نمی تواند کار حزبی و مطبوعاتی درست انجام دهد اگر قوه قضائیه ، مجلس با قوانین اش و شورای نگهبان در انتخابات همراهی و همکاری نکنند به نظر من کار پیش نمی رود.

 

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
شما مشکلا ث داخلی را حل کنید اقتصاد معیشت مردم رادرست کنید مسکن رادرست کنید مسایل خارجی خود بخود حل میشود