خرید و فروش ۱۶۷ میلیون برگه بهادار در معاملات فرابورس ایران

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۵:۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۷۶۵۹۲
خرید و فروش ۱۶۷ میلیون برگه بهادار در معاملات فرابورس ایران
در جریان معاملات روز جاری(شنبه) فرابورس ایران، 167 میلیون برگه بهادار به ارزشی بالغ بر 815 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز 22 فروردین ماه، 167 میلیون و 50 هزار ورقه بهادار در 25 هزار و 264 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به 815 میلیارد و 180 میلیون ریال رسید.

فولاد هرمزگان جنوب با معامله 40 میلیون و 870 هزار سهم به ارزش 51 میلیارد و 500 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و شاخص فرابورس با کاهش 1.2 درصدی روی رقم 763 واحد ایستاد.

امروز بیشترین افزایش قیمت مربوط به رشد 5 درصدی قیمت سهام شرکت های فولاد هرمزگان، کی بی سی و پتروشیمی تهران بود و سهام شرکت های فولاد هرمزگان و پتروشیمی تهران بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

از سوی دیگر، شرکت های توسعه و عمران کرمان، توسعه خدمات بندری سینا و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان با بیشترین کاهش قیمت سهام مواجه شدند.

بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 120 هزار و 20 ورقه اجاره سه ماهه سپهر در روز جاری بود و بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله(ETF)هم به صندوق سرمایه گذاری اطلس با خرید و فروش 739 هزار و 914 سهم اختصاص یافت.

گفتنی است، بلوک 8.64 درصدی سهام بانک ایران زمین، فردا 23 فروردین ماه در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می شود.

نظر شما