معاون اول رییس‌جمهوری در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب:

جوانان ما هنوز حضور امام را درک نکرده اند

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۲:۴۲:۰۲
کد خبر: ۲۷۶۷۸۹
جوانان ما هنوز حضور امام را درک نکرده اند
اسحاق جهانگیری: حضرت امام به گردن ما و ملت ایران حق بزرگی دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در همایش بانوی انقلاب که در سالن اجلاس برگزار شد گفت: وقتی آقای سیدحسن خمینی اعلام کرد که چنین همایشی برگزار شود دولت استقبال کرد و خوشبختانه دوستان نیز در دفتر نشر و آثار امام زحمات بسیاری کشیدند.

وی افزود: حضرت امام به گردن ما و ملت ایران حق بزرگی دارند و در مقطعی که برای خیلی از افراد تصور اینکه انقلابی به نام اسلام بتواند در تاریخ شکل بگیرد و آن هم در منطقه جغرافیایی ایران وجود نداشت ولی به حمدالله علیرغم دشمنی ها مسیر رو به رشد را طی می کنیم و یکی از مسایلی که به صورت جدی باید توجه شود این است که جوانان ما هنوز حضور امام را درک نکرده اند و نقش و جایگاه امام مغفول مانده است.

جهانگیری ادامه داد: نقش همسر حضرت امام در طول مبارزه و تبعید امام نشان داده می شود و اینکه چقدر در نقش و جایگاه خانم ثقفی جفا شده است.

 معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سفر خود به نجف گفت: من توفیقی داشتم که در چند ماه گذشته سفری به نجف داشته باشم و در آن موقع از منزل امام راحل بازدید کردم که خانه بسیار کوچکی بود که به سختی می توان در آن زندگی کرد و امام چهارده سال در یک خانه پنجاه متری زندگی کرد که امکان رد و بدل هوا نبود و بانو ثقفی نیز در کنار امام در آن خانه به مدت چهارده سال زندگی کردند.

جهانگیری ادامه داد: دوستان از جنبه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و مبارزاتی خانم ثقفی سخن گفتند اما من باید بگویم دولت باید از الگوهای نظام که در راس آن امام و همسر ایشان هستند استفاده کند و آنان را به نسل جدید معرفی کند همان کاری که در کشورهای مختلف برای بزرگان خود انجام می دهند.

جهانگیری در پایان گفت: زمان فوت خانم ثقفی در سال 88 به دلیل شرایط ویژه کشور نشد در ایام ارتحال ایشان مراسمی در شأن و جایگاه آن بانوی بزرگوار برگزار شود و نیاز بود که مراسمی در شأن ایشان برگزار بشود. در پایان از بیت امام و به ویژه یادگار امام در پیشرفت کشور تشکر می کنیم که همواره آقا سید حسن خمینی با نظرات خود ما را راهنمایی می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز