تاجرنیا در گفت‌وگو با برنا:

باید مجلس را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۹:۵۵
کد خبر: ۲۷۷۱۵۵
باید مجلس را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم
گر شرایط انتخابات آزاد و سالم باشد با توجه به توفیق دولت در یک سال و نیم گذشته ترکیب مجلس به نفع اعتدال طلبان و اصلاح طلبان تغییر خواهد کرد.

دکتر علی تاجرنیا اصلاح طلب و فعال سیاسی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: باید مجلس معدل خاص مردم باشد، جامعه ایران در انتخابات آخر نشان داد رویکرد اعتدال را پذیرفته از آن طرف برای اینکه چنین مساله ای ایجاد شود امکان حضور همه سلایق باید باشد و مردم بتوانند سلیقه سیاسی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

علی تاجرنیا ادامه داد: مجریان انتخابات باید تلاش کنند شرایط انتخابات آزاد و سالم باشد، طبیعتا خروجی این انتخابات معدل خاص مردم است این اصلی ترین ویژگی است که مجلس باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  بحث دوم، رویکرد مردم در آخرین انتخابات است، گفت: مردم رئیس جمهوری اعتدالی انتخاب کردند پس به دنبال مجلسی هستند که علاوه بر انجام وظایف قانونی خود، در مورد قانونگذاری نظارت بر عملکرد دولت در آن باشد در عین حال نخواهد در جهت خواست مردم و مخالفت با برنامه های دولت حرکت کند، این به منزله این است که به دولت و برنامه های آن به عنوان منتخب مردم احترام گذاشته شود و همراهی شود، خصوصا امسال را رهبری سال همدلی و همزبانی مردم و دولت گذاشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: بحث سوم عمل به وظیفه اصلی یعنی قانونگذاری و نظارت بر قانون است، من احساس می کنم در دو دوره گذشته مجلس نقش یک تریبون سیاسی پیدا کرده و عمدتا با بیانیه های سیاسی و وضع قوانینی که کارکردهای مقطعی دارد جایگاه و شان خود را تنزل داده است باید مجلس را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

دکتر تاجرنیا گفت: اگر شرایط انتخابات آزاد و سالم باشد با توجه به توفیق دولت در یک سال و نیم گذشته داشته شک ندارم ترکیب مجلس به نفع اعتدال طلبان و اصلاح طلبان تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: به نظر من مجموعه های تحول خواه محکوم به این هستند که در انتخابات آینده با یک دید وارد عرصه شوند و به این معنی است که طیف های مختلف این مجموعه بتوانند به نوعی حضور فعال داشته باشند، اگر قرار باشد بخش عمده ای از اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند و دولت تلاشی در جهت احقاق حقوق آن ها نکند طبیعی است که یک مقداری نقش کمرنگ آن ها رسیدن به یک ائتلاف را دشوار می کند.

وی افزود: در وهله اول رئیس جمهوری به عنوان حافظ قانون اساسی و مجلس باید تلاش کنند حقوق مجموعه تحول خواهان دفاع کنند.

این اصلاح طلب و فعال سیاسی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس و منطقه ای چهره ها خیلی مهم هستند، گفت: اگر چهره های مطرح رد صلاحیت شوند امکان حضور گروه های رده دوم و سوم سخت تر خواهد شد، در کشور ما انتخابات بر مبنای احزاب شکل نگرفته و هنوز هم شخصیت محوری وجود دارد، مجموعه دولت و رئیس جمهوری باید توجه داشته باشند که چهره های مطرح این جریان ها بتوانند حضور داشته باشند نهایتا در بین آن ها می توانیم انتخابت اصلح را داشته باشیم.

دکتر تاجرنیا در پایان ادامه داد: در فضای کنونی که یک نوع دوره گذار را داریم طی می کنیم باید ترکیبی از شخصیت ها که بدون شک فضای جامعه ما یک مولفه غیرقابل انکار است در کنار احزاب و گروه های سیاسی داشته باشیم و هم بتوانیم رفتار تشکیلاتی را در جامعه نهادینه کنیم و نیز از ظرفیت شخصیت ها که محل رجوع مردم هستند استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز