واکنش افخم به اظهارات وزیر خارجه عربستان

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۲۰:۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۲۴۵
واکنش افخم به اظهارات وزیر خارجه عربستان
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی درباره دخالت ایران در یمن را نادرست خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات غیردقیق وزیر خارجه عربستان سعودی و مردود دانستن اتهام دخالت کشورمان در یمن افزود: مقام سعودی در حالی از مداخله در امور یمن صحبت می‌کند که بیش از دو هفته است نیروهای نظامی این کشور با زیر پا گذاشتن قوانین و موازین شناخته شده بین‌المللی با هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و مراکز مسکونی یمن، صدها نفر از مردم بی‌گناه و کودکان و زنان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند و حاضر به شنیدن درخواست‌های مشروع بین‌المللی برای توقف جنگ علیه یک کشور و ملت بی‌دفاع نیستند.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس مواضع اصولی خود ضمن درخواست توقف هرگونه عملیات نظامی علیه یمن بر ارسال سریع کمک‌های انسان دوستانه شامل کمک‌های دارویی، غذایی تأکید دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: یمن کشوری مستقل و دارای مردمی فهیم و هوشمند بوده و هیچ کشوری را مسوول امور کشورشان نمی‌دانند.

او با تأکید بر این که استمرار حملات نظامی نه‌تنها مشکلات یمن را حل نکرده، بلکه آن را پیچیده‌تر خواهد کرد، اضافه کرد: راهکار سیاسی و گفت‌وگوی یمنی – یمنی با مشارکت همه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی – اجتماعی و تشکیل حکومت وحدت ملی تنها راه حل عبور از بحران جاری و جلوگیری از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه است.

نظر شما