شرمن:

نمی توان دانش ایرانیان را بمباران کرد

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۹:۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۷۳۱۲
نمی توان دانش ایرانیان را بمباران کرد
مذاکره کننده ارشد آمریکا در دیدار با رسانه های صهیونیستی عنوان داشت که با حمله نظامی نمی توان فعالیت هسته ای ایران را متوقف کرد و کشورهای ۱+۵ تا تاریخ ۳۰ ژوئن به توافق جامع با ایران می رسند.

به گزارش برنا، مذاکره کننده ارشد آمریکا در دیدار با رسانه های صهیونیستی عنوان داشت که با حمله نظامی نمی توان فعالیت هسته ای ایران را متوقف کرد و کشورهای ۱+۵ تا تاریخ ۳۰ ژوئن به توافق جامع با ایران می رسند.

به گزارش جروزالیم پست، «وندی شرمن» در این جلسه توجیهی با رسانه های اسرائیلی همچنین گفت: توافق اخیر حاصل شده در لوزان سوئیس تنها راهی است که می توان ایران را از رسیدن به تسلیحات هسته ای بازداشت.

مذاکره کننده ارشد آمریکایی با بیان اینکه تفاهم بدست آمده در لوزان تفاهم کاملی است گفت: هیچ فرمول و یا گزینه ای کارآمدتر از روند دیپلماتیک نیست و این مسیری است که ما امروز در آن قرار داریم.

شرمن در بخش دیگر سخنان خود به موضوع گزینه نظامی که آمریکا همواره اعلام می کند روی میز است اشاره کرد و گفت: گزینه نظامی فقط برنامه هسته ای ایران را به مدت دو سال به عقب می برد، شما نمی توانید دانش آنها را بمباران کنید زیرا آنها (ایرانیان) همه چیز را از نو می سازند.

شرمن همچنین تاکید کرد که تفاهم ایجاد شده در سوئیس تا تاریخ ۳۰ ژوئن نهایی می شود و ما این درخواست تل آویو مبنی بر اینکه ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد را در آخرین مرحله مطرح می کنیم.

شرمن در حالی این موضوع (به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران) را مطرح می کند که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، پس از حصول تفاهم سوئیس گفته بود که درخواست تل آویو برای به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران هیچ ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد و درخواستی غیر منطقی است.

نظر شما