نخست‌وزیر فرانسه خبر داد؛

کشته شدن هفت فرانسوی در جریان حملات انتحاری در عراق و سوریه

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۹:۳۷:۳۴
کد خبر: ۲۷۷۳۲۲
کشته شدن هفت فرانسوی در جریان حملات انتحاری در عراق و سوریه
نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی از کشته شدن هفت فرانسوی یا تبعه مقیم فرانسه در جریان حملات انتحاری در عراق و سوریه خبر داد.

 

به گزارش گروه سیاسی برنا، نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه (دیروز) از کشته شدن هفت فرانسوی یا تبعه مقیم فرانسه در جریان انجام حملات انتحاری در عراق و سوریه خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مانوئل والس» در اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «این نخستین بار است که من این اطلاعات را ارائه می‌کنم: سرویس‌های اطلاعاتی دریافته‌اند که هفت فرانسوی یا تبعه مقیم فرانسه در جریان انجام حملات انتحاری در سوریه و عراق کشته شده‌اند که جوان‌ترین این افراد کمتر از 20 سال داشته است.»

نخست‌وزیر فرانسه در ادامه اظهارات خود بار دیگر به شمار فرانسویان یا اتباع این کشور که به گروه‌ها و شبکه‌های تکفیری در عراق و سوریه پیوسته‌اند، اشاره کرد و گفت: «شمار فرانسویان یا اتباع این کشور که از ابتدای ژانویه 2014 تاکنون به گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه پیوسته‌اند، تقریبا سه برابر شده است به گونه‌ای که هم‌اکنون بیش از 1550 فرانسوی که به این گروه‌ها و شبکه‌ها پیوسته‌اند، شناسایی شده‌اند و شمار بخشی از همین گروه که در این کشورها کشته‌ شده‌اند نیز در حال نزدیک شدن به 100 نفر است.»

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشورهایی نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، دانمارک یا انگلیس بیشترین شمار نیروهای اروپایی عضو گروه‌های تکفیری را دارند.

بنابر اعلام کمیسر قضائی اتحادیه اروپا هم‌اکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز