حواستان به حرمت خانه خدا باشد

جرم ماموران فرودگاه جده و احترام کعبه

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۷۳۳۴
جرم ماموران فرودگاه جده و احترام کعبه
این روزها و در پی هتک حرمت دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، به درستی صدای اعتراض شهروندان ایرانی علیه مسوولان رژیم سعودی بلند شده و به حق با اقدام عقلانی دولت،سفر حج عمره زائران ایرانی تعلیق شده است.

این اعتراض ها که ناشی از مطالبه حفظ کرامت انسانهاست در قبال هر واقعه این چنینی طبیعی به نظر می رسد و کسی هم نمی تواند منکر فاجعه ای که در فرودگاه جده رخ داده شود.در واقع تاکید دین خدا هم بر حفظ کرامت انسانهاست تا جاییکه آبروی مومن را از آبروی خانه خدا بالاتر قرار می دهد.با این وجود باید تمایزی میان خانه خدا که مالکش نه آل سعود که حضرت باریتعالی و صاحبش نه مردم عربستان که همه مسلمانان جهان هستند قائل شویم.

متاسفانه چند سالی می شود که در آستانه موسم حج تمتع،عده ای با تخطئه اصل طواف خانه خدا،تلاش می کنند تشکیک ها و تردیدهایی در فضای عمومی کشور ایجاد کنند و با تلفیق راست و دروغ،چنین القا کنند که باید هزینه این سفر صرف امور دیگری شود.تلقی غلطی که متاسفانه افراد ناآگاه را هم به دنبال خود می کشد و در شبکه های مجازی فضای زشتی علیه دین و دینداری به وجود می آورد.

ضمن اینکه همه انتقادها نسبت به هزینه کرد بیجای برخی شهروندان که در سفر حج وجود دارد و باعث می شود نوعی رقابت اشرافیگری در سطح جامعه ایجاد شود،وارد است و این انتقاد که برخی حج را فقط برای "حاجی شدن" می روند و این سفر هیچ تحولی را درون آنها رقم نمی زند درست است ولی چه کسی است که نداند حاجی واقعی همانقدر که به حج خود ارزش قائل است به همنوعانش نیز اهمیت می دهد و درد آنها را درد خود می شمرد،چه کسی است که نداند مسلمان همانقدر که هزینه سفر حج می کند چند برابر آن را در راه خیر و کمک به دیگران می پردازد و...!

این چند روز هم متاسفانه برخی فضای زشتی را در جامعه ایجاد کرده اند،عده ای با اهداف سیاسی با پرداختن مهار نشده به موضوع فرودگاه جده باعث شدند عده ای دیگر اصل سفر حج و "حاجی شدن "را تخطئه کنند،برای آن جک بسازند و جایگزین بتراشند.این شوخی های زشت که متاسفانه در چند سال اخیر با هر اتفاقی رونق می یابند،حرمت خانه خدا را از بین می برند و در واقع آب در آسیاب کسانی می ریزد که اساسا دین را افیون جامعه می دانند و به هر مناسبتی سعی در تخریب چهره دین دارند.این افراد نقد دین را جایز نمی دانند و با ایجاد فضای سیاه در جامعه به تخریب دین می پردازند تا با استفاده از نا آگاهی بخشی از مردم،از آب گل آلود ماهی بگیرند.

نوشتن فاجعه فرودگاه جده به نام کعبه ظلمی بزرگ است،ظلمی که باعث می شود ناحق در جایگاه حق بگیرد و چنین جلوه کند که صاحب و مالک خانه خدا آل سعود است و دیگران رعیت این خاندان هستند.این تلقی غلط در نتیجه تندروی عده ای مدعی دینداری و سوءاستفاده جمعی ضد دین ایجاد می شود و نادانسته حرم امن الهی را آماج حملات ساده لوحانه قرار می دهد.

حواسمان باشد خانه خدا حرمت دارد و این حرمت باید حفظ شود و بیشتر حواسمان باشد به اینکه به دست خودمان خاندان آل سعود را در قوارده مالک کعبه قرار ندهیم و بدانیم کسانی که با ادعای خادمی حرمین چنین اشتباهاتی را مرتکب می شوند وقتی توهم مالکیت کعبه را بزنند چه ظلمهایی را رقم خواهند زد.

نظر شما
نظرات
شجاع
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
با سلام، مگر خدای ما بند سنگ آجر است؟ مگر فقط خدا در خانه اش منتظر انسان هاست؟قبله اول مسلمین کجا بود؟ چرا عوض شد؟ ... خدای من فقط در مکه نیست. بگذارید سعودی ها مالک خانه ی خدا باشند. نگذارید مالک جان و ناموس ما باشند.
مهدیه
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
چند روز بود این موضوع ذهن منو به خودش مشغول کرده بود و تعجب می کردم چرا کسی تذکر نمیده
رضا پور مهدی
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
مرحبا به این نگاه درست و اوف بر تندروهایی که برای فشار به دولت حتی حاضرند دین را وسیله کنند
علیرضا
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
هیچ کس حق ندارد به کعبه بی احترامی کند ولی این هم دلیل نمیشه از جرم سعودی ها بگذریم.اگه لازم باشه باید حج را تحریم کنیم تا بفمند که نمی توانند به مسلمانان بی احترامی کنند
فرهاد
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
آبروی حج را در وهله اول کسانی می برند که حاجی شدن را وسیله سوء استفاده قرار می دهند