رییس جمهوری در جمع مردم گیلان:

امسال سال اعتماد میان دولت و مردم است/ از منافع فردی بگذریم

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۱۱:۴۰:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۶۹۶
امسال سال اعتماد میان دولت و مردم است/ از منافع فردی بگذریم
دکتر روحانی گفت: امسال باید از منافع فردی بگذریم چون سال همدلی است و منافع حزبی و جناحی را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا از گیلان، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پانزدهمین سفر استانی خود اظهار داشت: گیلان بزرگ و سرسبز و قهرمان، گیلان و این همه مهمان نوازی و بنده پروری. چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم در سراسر خیابان ها از فرودگاه تا استادیوم و اجتماع عظیم شما در اینجا تشکر کند.

رییس جمهوری ادامه داد: خادمان شما کوچکند و شما مردمی بس بزرگ. آنقدر در مسیر خیابان شعارهای محبت آمیز شما را من و همراهان شنیدیم که بیش از آنچه که می دانستیم فهمیدیم. مردم گیلان تا چه حد مهمان دوست هستند. افتخار من و همراهان این است که امروز و فردا بهترین میزبانان را داریم. امسال سال فاطمی است آغازش تا پایانش به نام مطهر صدیقه کبری فاطمه زهراست همان بانوی بزرگی که هر کجا در سختی ها و مشکلات به آستانه مقدسش سر فرود آوردیم لطف و محبتش را از ملت ما دریغ نداشت. امسال سال دخت عزیز پیامبر اسلام است. امسال سال رحمت است، از بارانش از نام فاطمه زهرایش و از اولین قدم بزرگ ملت ایران در برابر جهان. امسال سال همدلی است امسال سال وحدت و اتحاد است سال اعتماد بین دولت و ملت است. امسال سالی است که دولت به همه توان در برابر این ملت بزرگ تلاش و کوشش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت انشاءالله راضی باشد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی بگذریم چون سال همدلی است، و از منافع حزبی و جناحی بگذریم و همه و همه به منافع ملی و عزت ملی بیاندیشیم. اینجا سرزمین گیلان سرزمین قهرمانان است و همچنین سرزمین سردار جنگل، علما و مراجع و بزرگان، سرداران و فداکاران، ریاضی دانان و دانشمندان است.

دکتر روحانی گفت: در این مذاکرات همچنین قدرت‌های جهانی به این واقعیت اعتراف کردند که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت توسعه دانش، علم و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود.

رییس جمهوری با قدردانی از حمایت‌های مردم و مقام معظم رهبری از دولت خدمتگذار، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این مذاکرات برای جهان این بود که نشان داد هر چند که در داخل ملت ایران تنوع فکر و سلیقه وجود دارد اما آنجا که مسئله منافع و عزت ملی است همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

رییس جمهوری تاکید کرد: ما خواهان توافق عزتمندانه هستیم و قدم‌های لازم را در این مسیر به پیش خواهیم برد، اما طرف‌های مقابل نیز باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم این ملت را برگزینند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ضد ایرانی مجالس آمریکا گفت: این که سنا و مجلس نمایندگان و تندروها در آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آنان چه می‌گویند، به ما ارتباطی ندارد، ما در برابر تعامل، حسن نیت و احترام، تعامل، حسن نیت و احترام میخواهیم و اعلام می‌کنیم طرف ما مجالس آمریکا نیست، بلکه مجموعه‌ای به نام ۱+۵ است.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات از هفته آینده گفت: بحث اصلی در این مذاکرات مسئله تحریم‌ها علیه ملت ایران به عنوان یک ظلم غیرانسانی خواهد بود.

دکتر روحانی بیان کرد: ۱+۵ بداند پایان این توافق اگر پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود. باید پایان این مذاکرات که از زمان امضای توافق آغاز می‌شود، اعلام لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توافق نهایی به نفع همه خواهد بود، گفت: ما این راه را ادامه می‌دهیم و ملت ایران پیروز این صحنه خواهد بود.

وی با بیان این که پایان این مذاکرات و زمان امضاء توافق، باید پایان و رفع تحریم های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد، گفت: ما این راه را ادامه خواهیم داد و انشاء الله با حمایت شما مردم، پیروز خواهیم شد.

رییس جمهوری با یادآوری پیروزی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ملت ما در مذاکرات هسته ای نیز پیروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما نه برای کسی ظلم و نه شکست می خواهیم ، اظهار کرد: توافق پیش رو به نفع همه جهان غرب، منطقه و به نفع ملت ایران و همه خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی خطاب به دولت های غربی تصریح کرد: شما فکر می کنید که ملت ما تنها پایان تحریم را می خواهند، حال اینکه شرکت های شما بیشتر مشتاقند ، شما خودتان می دانید تمام شرکت های اروپایی ، آمریکایی ، دولت های شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند، این توافق به نفع همه جهان و ملت ها خواهد بود.

وی بیان کرد: به حول و قوه الهی و با حمایت مردم و جهان تا پایان، با وقار ، اطمینان ، عزت و با توجه به حقوق ملت بزرگ ایران، انشاء الله این بار را به مقصد نهایی خواهیم رساند.

رییس جمهوری با بیان این که امروز به اعتراف همه قدرت های دنیا حتی رییس جمهوری آمریکا ماهیت نظام مردم سالاری دینی ایران قابل تغییر نیست، افزود: در این مذاکرات در 15 و 16 ماه، دنیا این واقعیت را اعتراف کرد که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت قله های علم و دانش، دائمی و همیشگی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ما در مذاکرات برای همه جهانیان، این بود که ما در داخل، تنوع فکر و سلیقه داریم و ممکن است دارای افکار متفاوت باشیم، اما آنجا که مسئله منافع ملی، توافق سرنوشت ساز برای ملت است؛ همه با هم متحد و منسجم خواهیم بود.

رییس جمهوری اظهار داشت: ما به مقاومت و ایستادگی ملت ایران و به رهبری معظمی که همه جا در همه مسیر، یار ملت ، نظام و دولت خدمتگزار هستند و به اعتماد مردم نسبت به نظام و مسوولان، به نوکری شما ملت بزرگ افتخار می کنیم .

ییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان گیلان گفت: دولت اجرای ۱۸ پروژه مهم و بزرگ را برای گیلان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در برنامه خود دارد که با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا خواهند شد و همه این اعتبار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تخصیص داده می شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه تفصیل این طرح‌ها در شورای اداری استان توضیح داده خواهد شد، در توضیح چند طرح بزرگ از میان پروژه‌های مصوب دولت برای استان گیلان اظهار داشت: اولین طرحی که برای تکمیل آن تا سال ۹۵ اقدام خواهیم کرد، راه‌آهن قزوین به رشت خواهد بود. همه اعتباراتی که امسال و سال آینده برای تکمیل این طرح لازم است، اختصاص خواهیم داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت به این وعده خود نیز مثل دیگر وعده‌هایش عمل کرده و در سال ۹۵ قطار از تهران به رشت خواهد رسید، اضافه کرد: ادامه مسیر راه‌آهن قزوین-رشت به آستارا برنامه دیگر دولت برای استان است که اگر چه در دولت یازدهم تکمیل نخواهد شد، اما اجرای آن را آغاز خواهیم کرد. این پروژه بسیار عظیمی با اعتبارات کلان است. این کار آغاز خواهد شد و بخشی از کار در دولت یازدهم انجام می‌گیرد. البته راه‌آهن رشت به انزلی نیز دنبال و عملیاتی خواهد شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: قدم دومی که دولت یازدهم برخواهد داشت، تکمیل آزادراه قزوین به رشت است. یک قسمت از این آزادراه بسیار پیچیده و سخت و کوهستانی است. البته طول آن خیلی زیاد نیست، اما اجرای آن که ۱۱ کیلومتر طول دارد، اعتبار زیادی می‌خواهد. باید مشکل این بخش حل شود تا این گره آزادراه حل شود. تا پایان دولت یازدهم این پروژه را، اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد. اعتبار آن نیز که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است به صورت مشترک از سوی دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها تامین خواهد شد و در مجموع تا پایان دولت یازدهم این ۱۱ کیلومتر عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

رییس جمهوری، اجرا و تکمیل چندین سد در استان را از دیگر برنامه دولت برای توسعه گیلان معرفی و تصریح کرد: اجرای چندین سد را شروع و بخشی از آن را تکمیل خواهیم کرد. ۴ سد در سال ۹۴ و ۷ سد در ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

دکتر روحانی ادامه داد: برنامه دیگر دولت یکپارچه سازی و تسطیح اراضی کشاورزی است. این کار شروع شده و در هر سال یعنی از سال ۹۴ تا پنج سال آینده طبق برنامه، به میزان ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی و تسطیح خواهیم کرد. اعتبارات این طرح برای ۱۰ هزار هکتار در هر سال پیش‌بینی شده تا تحولی در زمینه کشاورزی استان باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه صنعت و معدن استان نیز دولت طرح‌هایی دارد، اظهار داشت: برای طرح‌هایی که نیمه تمام است و سرمایه در گردش می خواهد، قول می دهیم کمک کنیم. با بانکها و با بانک مرکزی صحبت کردیم تا نیاز طرح‌های صنعتی و سرمایه در گردش واحدها تامین شود. مجموعاً رقم ۳ هزار میلیارد تومانی برای این برنامه مدنظر قرار گرفته است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه استان گیلان می‌تواند نقطه بسیار مهمی برای گردشگری سلامت باشد، تصریح کرد: دولت در زمینه بهداشت و درمان،کار بزرگی در طول سال گذشته انجام داده است و ان شاء الله در استان نیز چندین بیمارستان از جمله بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت افتتاح خواهد شد.

رییس جمهوری به اقدامات دولت برای توسعه گردشگری و در نظر گرفتن تسهیلات برای تکمیل و یا ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، طرح‌های دولت برای آبزیان و پرورش ماهی در قفس در سواحل شمالی نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از گردشگران و مردم گیلان می خواهم که برای محیط زیست این استان تلاش بیشتری داشته باشند. این استان با عظمت و سرسبز، در این حوزه معضل بزرگی دارد. مساله زباله و فاضلاب، سواحل شمالی و تالاب انزلی را که یکی از نعمت‌های بزرگ و از مناطق گردشگری بزرگ است، در خطر قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز