در کنفرانس کارتر و دمپسی مطرح شد؛

حمایت واشنگتن از ریاض ادامه دارد

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۰۲۸
حمایت واشنگتن از ریاض ادامه دارد
وزیر دفاع آمریکا و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در کنفرانس خبری مشترکی بر حمایت واشنگتن از عربستان و ادامه حملات این کشور علیه القاعده تاکید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، در جریان کنفرانس خبری مشترک اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش این کشور در محل وزارت دفاع آمریکا، کارتر بر کمک‌های آمریکا در حملات هوایی ائتلاف عربی علیه یمن تاکید کرد و گفت: واشنگتن از عربستان در زمینه حمایت از مرزهایش و عملیات نظامی در یمن حمایت می‌کند.

دمپسی نیز در این کنفرانس خبری گفت: ژنرال لوید آستین، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا روز پنجشنبه در ریاض با دو مقام عربستانی درباره عملیات نظامی در یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

کارتر درباره حضور القاعده در یمن گفت: در صورت استقرار یک دولت مرکزی در یمن مقابله با القاعده آسان خواهد بود.

وی ادامه داد: القاعده در یمن از وضعیت آشوب‌زده کشور استفاده می‌کند و آمریکا به هدف گرفتن پایگاه‌های القاعده ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا درباره ایران نیز گفت: همه گزینه‌ها روی میز است و هنوز توافق هسته‌ای نهایی صورت نگرفته است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اظهار داشت: با وجود اینکه روسیه قصد دارد سامانه دفاع موشکی اس 300 را به ایران ارائه دهد، گزینه نظامی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

دمپسی ادامه داد: ما از سال‌ها قبل از احتمال فروش این سامانه به ایران مطلع بودیم و این مساله را در همه برنامه‌ها و طرح‌های خود لحاظ کرده‌ایم.

دمپسی درباره عراق نیز گفت: نیروهای عراق در نبرد با داعش در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به "نقض حقوق بشر در تکریت" گفت: این موارد حوادث فردی هستند که ابعاد گسترده‌ای ندارند.

وی تاکید کرد: تحقیقات در این زمینه با دولت عراق در حال انجام است.

دمپسی با اشاره به اینکه تمرکز عملیات باید بر روی استان الانبار باشد، گفت: ما برای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز شرح دادیم که تمرکز عملیات نظامی باید بر روی استان الانبار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز